Неделя, 24 Ноември 2024

7 трика от ресторантите, които ни карат да харчим повече

7 трика от ресторантите, които ни карат да харчим повече
Публикация   18 Окт, 2020   /     akcent.bg   /     1075

есторантите предлагат добра атмосфера, вкусна храна и богат избор от напитки. Обещават ви кулинарно пътешествие и наслада за сетивата. И вие откликвате. Накрая се оказва, че сте похарчили повече пари, отколкото сте предполагали. Защо?

Отговор дават във видео от канала 7-те НАЙ във Vbox. Там разказват кои са 7-те трика, с които ресторантите ни привличат (и така харчим повече пари).

1. Вечният въпрос: Какво да поръчам?

Доказано е, че, ако не знаем какво да поръчаме и попитаме сервитьора за съвет, то най-вероятно ще поръчаме последното ястие от изброените. Това помага на ресторанта, защото често последното в списъка на сервитьора е и най-скъпото.

2. Снимките на храна в менютата

Ако в менютата има снимки на ястията, то ние бихме били по-склонни да посещаваме даден ресторант по-често.

3. Илюзия на Делбьоф и нейната противоположност

Когато ви сервират храна в малка чиния и изяждайки я, вие се чувствате сити, тогава се задейства т.нар. „илюзия на Делбьов“. В ресторантите често използват обратния ефект: там ни сервират малки порции в големи чинии. По този начин те ни карат подсъзнателно да искаме още храна и следователно да харчим повече. 

4. Възрастта на сервитьорите

Доказано е, че ресторантите печелят повече от сервитьори на средна възраст, тъй като ние като клиенти бихме доверили на предложенията им за ястия именно заради опита им.

5. Музиката

Проучвания сочат, че когато в ресторант е пусната класическа музика, ние се чувстваме по-спокойни и бихме прекарали повече време там, следователно консумирайки повече храна. Ако пък в даден ресторант е пусната по-силна музика, ние сме по-склонни да правим повече поръчки на алкохолни напитки.

6. Огледалата

Ресторантьорите избягват декорирането на помещенията с огледала, тъй като, ако клиентите видят в себе си в огледало, докато хапват, те ще започнат да се самоконтролират.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha