Броят на леките автомобили, които използват за гориво пропан-бутан или метан, се е увеличил с 58% за година, а на електромобилите - с малко над 60 на сто, сочат данните за регистрациите на "Пътна полиция". Към 1 октомври на газ са били 323 821 коли, или с почти 120 хил. повече от същата дата на 2019 г.
Обяснението се крие в това, че през февруари пътните полицаи започнаха масово да глобяват, ако използването на това гориво не е вписано в талона на колата. Санкцията започна да се прилага шест години след въвеждането на изискването. Това доведе до опашки пред пунктовете на "Пътна полиция" за смяна на документите и така хиляди автомобили, газифицирани, след като са били минали първоначална регистрация, се оказаха обхванати от статистиката.
На фона на епидемията от коронавирус, за да няма струпване на хора, гратисният период, в който глоби не се налагат, беше удължен два пъти и сега е краят на ноември.
За година са били купени 636 електромобила и техният брой вече е 1692. Обяснението за нарасналия интерес се крие в няколко факта. От една страна, в рамките на годината излязоха много нови модели в различни класове. От друга, фирмата за споделени автомобили "Спарк", която ползва електромобили, увеличи автопарка си с над 200 броя за този период. Не е без значение и фактът, че цената на колите на ток на вторичния пазар намаля сериозно.
Данните за горивото, което леките коли в България ползват, показват, че продължава тенденцията броят на бензиновите автомобили да намалява. В края на септември те са 1 187 108, или със 122 910 броя по-малко, като в случая това се дължи и на преминаването на голяма част от тях в графата "на газ".
В същото време интересът към дизеловите модели, които имат по-нисък разход на гориво, а на вторичния пазар в страните от Западна Европа цените им падат, расте. Към 1 октомври тази година дизелите са с 49 115 повече от същата дата на 2019 г. и вече са 1 314 579.Всички регистрирани моторни превозни средства са 3 783 680, или със 71 286 повече в сравнение с 1 октомври миналата година.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай