Понеделник, 23 Декември 2024

Интелигентен, иновативен, устойчив - новият ID.3 вече е в Българи

Интелигентен, иновативен, устойчив - новият ID.3 вече е в Българи
Публикация   30 Септ, 2020   /     akcent.bg   /     717

   Новият изцяло електрически Volkswagen ID.3 направи своя дебют в България с официална премиера. С него, Volkswagen навлиза в следващата си ера по отношение на мобилността. Подобно на оригиналната „костенурка” и първия Golf, компактният модел с изцяло електрическо задвижване е първият електромобил, който предлага неограничена възможност за използване в ежедневието и в същото време е ценово достъпен за милиони потребители по целия свят.

   Модулната конструктивна архитектура за модели с електрическо задвижване MEB (Modulare E-Antriebs-Baukasten), която се използва от ID.3, служи за техническа основа за електрическата продуктова офанзива на марката и ще позволи създаването на още много електрически модели. MEB оползотворява ефективно и пълноценно възможностите и предимствата, които предлага електрическо задвижване – осигурява на новия ID.3 извънредно просторен интериор, мощни динамични характеристики и възможности за изминаване на автономен пробег до 549 километра (според условията на цикъла WLTP). Възможността за бързо зареждане е още една силна страна на новия модел при пътуване на дълги разстояния. Ето още няколко основни характеристики, които си заслужават вниманието:

   Нов дизайн за една нова ера

Революционният характер на ID.3 си личи от пръв поглед. Формите във външния дизайн са едновременно меки и плавни, твърди и концентрирани, а цялостният хармоничен баланс почива на силните пропорции и впечатлява без нужда от излишни декоративни елементи. Стилът на ID.3 го определя в еднаква степен като модерно средство за устойчива мобилност и като истински представител на марката Volkswagen.

                  Интериорът също е революционен

   Ярка характеристика в дизайна на новата фамилия ID. модели на Volkswagen е съчетанието от извънредно къси надвеси и много дълго междуосие на каросерията. Тази комбинация естествено е налице и при ID.3, като води до това, което стилистите на марката наричат Open Space – обширно свободно пространство, с което ефирният интериор на новия модел се превръща в еталон сред представителите на компактния клас. Арматурното табло на свой ред се отличава с изчистени форми и концентрирано излъчване, докато разположеният под челното стъкло модул ID. Light осъществява визуална комуникация с пътниците. Управлението на новия ID.3 се извършва до голяма степен с помощта на мултифункционалния волан, централния 10-инчов сензорен екран и интелигентния гласов контрол "Hello ID".

   Изцяло нова платформа

   Електронната платформа на ID.3 е изцяло нова, проектирана от бял лист хартия. Тя използва хардуер с два високопроизводителни процесора, обединяващи огромен брой функции, а софтуерът е проектиран така, че да осигури високата степен на гъвкавост, характерна за сървърите. Този подход улеснява онлайн изтеглянето на актуализации за различни системи в автомобила, а в бъдеще и на функционални подобрения чрез мобилната мрежа. Услугите от гамата на We Connect Start създават органична връзка между  автомобила и смартфона на собственика и дават възможност за удобно дистанционно управление и контрол на зареждането и климатизацията, предоставят информация за пътнотранспортната обстановка и показват данни за най-близките зарядни станции в реално време на картата на навигационната система. Включеното в стандартното оборудване приложение App Connect на свой ред осигурява достъп до мултимедиен стрийминг в автомобила чрез личния смартфон.

   Голяма акумулаторна батерия и задно предаване

  Акумулаторната батерия с високо напрежение е монтирана ниско в подовата част на каросерията, с което осигурява на ID.3 нисък център на тежестта и динамично поведение на пътя, а тяговият електродвигател задвижва задните колела и на свой ред допринася за постигане на отлично сцепление с настилката. При намаляване на скоростта и в режим на спиране електромоторът рекуперира излишната енергия и я подава обратно за съхранение в акумулаторната батерия. Аеродинамично оптимизираните колела на ID.3 са с диаметър от 18 до 20 цола, а при новия модел се използват единствено гуми с ниско съпротивление при търкаляне.

   На старта в България

   ID.3 навлиза на пазара у нас със специалното издание ID.3 1ST edition, което се предлага в три нива на изпълнение, насочени към определени типични потребителски изисквания. Наред с това, клиентите в България могат да избират цвета на външното лаково покритие и разцветките в интериора на автомобила. Новият ID.3 1ST edition се задвижва от разположен на задния мост електродвигател с максимална мощност 150 кВт и максимален въртящ момент от 310 Нм - впечатляващи показатели, които позволяват на ID.3 1ST edition да ускорява от 0-100 км/ч за 7,3 сек, а максималната  скорост достига 160 км/ч. ID.3 1ST edition използва акумулаторна батерия с реално използваем енергиен капацитет от 58 кВтч, както и с автономен пробег на електричество до 426 километра според изискванията на цикъла WLTP. Акумулаторната батерия може да се зарежда на станции с максимална мощност от 11 кВт (променлив ток, AC) и или 100 кВт (постоянен ток, DC). При използване на мощна зарядна станция с постоянен ток е възможно в рамките само на 30 минути да заредите достатъчно енергия за изминаване на 290 километра. Нещо повече - предварително конфигурираната версия Tour също може да се поръчва от клиентите в България. Тя е базирана на четириместния модел ProS, който позволява използването на по-голяма акумулаторна батерия (77 кВтч нето) и съответно постигането на по-продължителен автономен пробег до 550 км (WLTP а максималната мощност е идентична с тази на ID.3 Pro Performance и възлиза на 150 кВт (204 к.с.).). Версията Tour може да се зарежда от DC станции със 125 кВт.

Тагове : VW , ID.3 ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha