В следващите двайсетина дни Национална компания "Железопътна инфраструктура" трябва да вземе решение дали да подпише два договора на обща стойност около 250 млн. лв. без ДДС със свързани с Христо Ковачки компании. Става въпрос за строителството и сигнализацията на "коловозно развитие на Централна гара София и жп участък Централна гара София - Волуяк".
Проектите са по Механизма за свързана Европа. Ковачки вече спечели търга за системите за сигнализацията на София - Волуяк през "Атоменергоремонт" като част от консорциум е "ИРТМС КА Волуяк". Предложената цена беше 48 млн. лв. без ДДС, или точно колкото беше и прогнозната стойност на проекта. Договорът обаче не е подписан все още, тъй като сигнализацията е зависима от търга за строителството, който в момента е на финалната права.
Той е с индикативна стойност 170 млн. лв. без ДДС, като първоначално за изпълнител НКЖИ избра испанско-полското обединения Comsa - Trakcja с предложена цена 189.9 млн. лв. без ДДС и комплексна оценка 94.74 точки. След няколко пируета по обжалването на процедурата в Комисията за защита на конкуренцията и във Върховния административен съд, станало запазена марка, кандидатът, свързан с Ковачки - "ЗГОП България", без изненада успя да се върне в надпреварата. При отварянето на ценовото му предложение, състояло се на 24 април, е станало ясно, че предложената цена от кандидата, свързан с Ковачки, е с 10 млн. лв. по-висока от избрания първи - 199.8 млн. лв. без ДДC.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай