Отбелязването на деня на Единния европейски номер за спешни повиквания 112 бе повод кметът на Русе Пенчо Милков и председателят на Общински съвет- Русе Иво Пазарджиев да зарадват дамите от дежурния екип на „Районен център 112“ с букети от лалета и топли пожелания.
Припомняме, че позиционираният в Русе Районен център обслужва пет области, а именно Русе, Разград, Силистра, Велико Търново и Габрово.
Заместник областният управител на област Русе Валентин Колев също поздрави ръководството и екипа на „Районен център 112“ по случай днешния им празник – Европейски ден на Единния европейски номер за спешни повиквания 112.
Той отправи пожелания към всички за здраве, късмет и щастие.
„Вярвам, че сътрудничеството между институциите, които представляваме ще продължи да се развива в полза на гражданите!“ допълни още заместник областният управител.
Припомняме, че 11 февруари е обявен за Европейски ден на Единния европейски номер за спешни повиквания 112 със Съвместна тристранна декларация на Европейската комисия, Европейския Парламент и Съвета от 2009 г. и се чества официално в страните-членки от Общността.
На национално ниво през изминалата година са приети 3 821 535 повиквания, от които 2 011 050 с конкретни искания на граждани за оказване на помощ, т.е. това са т.нар. реални сигнали. Същевременно към службите за спешно реагиране са изпратени 1 423 119 инцидента, което е с 3,14 % увеличение спрямо 2018-та година.
Средно на ден за 2019 г. са приемани по 10 467 повиквания при 10 038 за 2018-та година. Запазва се тенденцията за увеличение на относителния дял на регламентираните повиквания от общия брой приети повиквания – 52% за 2018 г. и 53% за 2019 г. Това се дължи на повишената култура на ползване на услугата 112 и на намаления брой нерегламентирани повиквания, вследствие на предприетите мерки от Дирекция „Национална система 112“ и от областните дирекции на Министерството на вътрешните работи за търсене на отговорност и издаване на наказателни постановления на граждани, злоумишлено използващи телефон 112.
Увеличен е броят на сигналите за пожари с 60,36%, за терористични актове – с 22,61%, за престъпления против личността – с 18,97 %, за инциденти и събития с животни – с 7,10%, за консултации – с 6,37%, за битови и промишлени инциденти – с 3,12%, за медицински инциденти – с 3,11%, за инциденти с опасни вещества – с 2,95 %, както и за изгубени/бедстващи хора - с 1,58 %. Значително е намалял броят на сигналите за бедствия - с 31,28%, за транспортни произшествия – с 24,74%, за аварии – с 10,94%, за престъпления против собствеността – с 8,79%, а също и за сигнали към община – с 3,23%.
В хода на изграждане на нова, съществуващата система 112 ще продължи да се поддържа на системно и приложно ниво и ще работи без прекъсване на услугата за гражданите до приключване на всички тестове и пускането в експлоатация на новата.
Новата система ще запази всички съществуващи и ще позволи въвеждането на нови функционалности и услуги - видео, текст в реално време, следващо поколение eCall, въвеждане на Reverse 112 (системи за масово оповестяване и връзката им с ЕЕНСП 112), достъп до 112 от онлайн платформи и други, чрез които Националната система 112 ще повиши качеството на предоставената услуга.
Бъдещата платформа ще бъде отворена и разширяема за сътрудничество и обмен на информация, което ще позволи включването на организации за предоставяне на неспешни услуги, нови технологии и системи за обществено предупреждение.
По този начин единната комуникационна и мрежова инфраструктура ще осигури много по-добра комуникация и по-бърз достъп до информация в реално време, което ще оптимизира разходите и ресурсите и на службите за спешно реагиране.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай