Понеделник, 25 Ноември 2024

Русенският университет бе домакин на най-големия хакатон в света – International Space Apps Challenge 2019.

Русенският университет бе домакин на най-големия хакатон в света – International Space Apps Challenge 2019.
Публикация   25 Окт, 2019   /     akcent.bg   /     1126

   На 19-ти и 20-ти октомври се проведе най-големият хакатон в света – International Space Apps Challenge 2019. Той се организира под егидата на NASA и се провежда едновременно в над 200 града по цял свят. За трета поредна година се включи и Русе, като традиционно домакин на събитието беше Русенският университет. Освен в Русе, на територията на България, състезанието се проведе още в София и Бургас.

   В Русенското издание се включиха 52 участници, разпределени в 17 отбора. Повече от половината бяха ученици, като по-голямата част от тях от МГ „Баба Тонка“ - гр. Русе. Участваха представители и от ПГЕЕ „Апостол Арнаудов“ – Русе, ОУ „Отец Паисий“ – Русе, АГ „Гео Милев“ – Русе и СУЕЕ „Св. Константин-Кирил Философ“ - Русе. Активно се включиха и множество студенти от Русенския университет, както и от Нов Български университет, Великотърновски университет и университета Falmouth University във Великобритания.

   Участниците разработиха и представиха проекти, предлагащи собствени решения на поставените от NASA предизвикателства. Представянето беше публично и се излъчваше на живо в сайта на събитието.

   След заседание, журито в състав: доц. д-р Милко Маринов и доц. д-р Ирена Вълова от катедра „Компютърни системи и технологии“, маг. инж. Стефан Шопов, представител на фирма MentorMate и Данаил Момчев, представител на фирма Еконт, спонсори на събитието, маг. инж. Цветелина Младенова, гл. ас. д-р Йордан Калмуков, катедра „Компютърни системи и технологии“ определи класиралите се за световните финали два отбора:

  • inFrames с членове Николай Маринов (студент, 4-ти курс, специалност „Компютърни системи и технологии“ в РУ), Стефан Стефанов (студент, 1-ви курс, специалност „Информационни технологии“ в НБУ) и Диан Дончев (студент, 3-ти курс, специалност „Game Art“ в Falmouth University, Великобритания). Екипът работи по предизвикателството за оценка на лунни проби преди или по време на мисия. Целта е да се открият и върнат на Земята различни, важни от научна гледна точка обекти, а не проби от материали, които вече са добре изследвани. Състезателите предложиха нестандартно и оригинално решение – да се създаде симулация, която дава възможност да се апробират огромен брой различни сценарии за протичането на мисията. Приложението позволява за всеки лунен обект в симулацията да се въведат съответните физични и химични свойства, а у анализатора на роботизирания роувър да се заложат всички математически модели, необходими за анализа на намерените лунни проби. За повече информация:

https://2019.spaceappschallenge.org/challenges/our-moon/eeny-meeny-miney-sample/teams/inframes/project

  • Bit Robots с членове Вяра Симеонова (ученичка 8-ми клас в МГ „Баба Тонка“, Русе), Симеон Балтаджиев (студент, 1-ви курс, специалност „Компютърни системи и технологии“ в РУ), Йордан Ганев (студент, 1-ви курс, специалност „Софтуерно инженерство“ в РУ). Екипът работи по същото предизвикателство като inFrames – за оценка на лунни проби по време на мисия, с цел събиране само на важните от научна гледна точка материали и избягване на останалите. Състезателите предложиха система от автоматизирани роботи, които да откриват, изследват и събират лунни проби. Ако робот-изследовател прецени, че даден материал е ценен, изпраща необходимата информация до базата или автономното управляващо звено за евентуален допълнителен анализ. Ако се прецени, че пробата наистина показва наличие на ценен (нов) ресурс, на съответната локация се изпраща голям и значително по-енергоемък „робот-миньор“. Екипът представи работещ макет по време на събитието. За повече информация:

https://2019.spaceappschallenge.org/challenges/our-moon/eeny-meeny-miney-sample/teams/bit-robots/project

   На световните финали, проектите на inFrames и Bit Robots ще бъдат оценявани от експерти на NASA. Освен тях, журито отличи отбори със специални награди за: Най-полезно приложение; Научно най-обоснован проект; Най-ентусиазиран отбор; Най-млад отбор; Най-добра презентация; Оригинална идея; Реализация на апаратно устройство; и Най-активен участник.

Тагове : хакатон ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha