Реално кампанията за местните избори вече е факт, по-скоро вече е в разгара си.
За разлика от европейските, които се проведоха преди няколко месеца, когато кампания имаше около две седмици, то сега активностите са налице.
Борисов и този път позна- кампанията ще е мръсна /всъщност той бе прав като преди около 10-на години сподели пред българската общност в САЩ, че материалът е лош/. Само че по една или друга причина, същият материал сега е още по –лош…
Първата жертва на покварената жълта медийна среда падна кандидатът за кмет на „Да България” в столицата. И то от тиражирана „ медия”. Президентът Радев взе отношение и показа лукавото отношение към подобни медийни подобия на политическите партии и властта. В угодно положение и омаскаряване на опонента доволно потриват ръце, а най-често това се случва след щедро заплащане.
Ако има лаф, че София не е България, то в случая това важи с пълна сила. Дори добилите вече национална известност лица от ъндърграунда Йордан Бонев, Венци Чикагото и Бисер Петното вече се изнесоха на жълтите павета и демонстрират активна политическа позиция.
Но медийната обстановка в Русе не се различава особено от тази в София. С тази разлика, че издателства и журналисти открито се противопоставиха на очернящата гнусотия, произведена от псевдомедии. Дори вече и политически партии заклеймиха изданието и обявиха, че няма да ползват и да плащат за публикации в платформата на предстоящите избори.
Каква е предизборната нагласа и дали местните партийни структури ще се солидаризират и ще обърнат гръб на псевдомедии, в които дори няма и жив журналист, предстои да разберем.
До колко може да се регулира медийният пазар законово не е ясно, по поне всеки един гражданин на Русе може да покаже личната си хигиена и устои на изкушението да чете ниско тарифни оплювки за опонента, докато „справедливостта” не го достигне.
Акцент. БГ призовава всички уважаващи себе си и журналистическата професия да ревизират медийните си планове и да не подкрепят нещата, които водят до бърз и евтин популизъм, но оставят трайни вреди в обществото, което живее в често наричания „Град на свободния дух”.
Ползването на нехигиенични медии вреди на общественото здраве!
Румен НИКОЛАЕВ- ГЛ. РЕДАКТОР НА АКЦЕНТ.БГ
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай