Да се даде точно определение на автосервизната дейност, както и да се посочи къде може да е на сервиз един автомобил, както и кой може да го ремонтира - това е основното искане на сдружение "Сервизи за качество в автомобилния ремонт" в Русе, съобщи Валентин Петров, който е негов представител.
По думите му в Русе сервизите на светло - т.е., тези, които отговарят на изискванията и спазват законите, не са повече от 10-15 процента.
Според Петров всичко останало е гараж или склад, т.е. сграда, която не е с подобно предназначение.
"Имахме много срещи с депутати, с институции. Внесохме през 2014 г. предложение за нов проектозакон, където автосервизната дейност да бъде лицензионна дейност, където всеки, който я упражнява, да отговаря на определени условия и изисквания - за квалификация, за отстояване на сервиза от жилищни сгради, за екология, за условия на труд", каза Петров.
По думите му законопроектът не бил приет тогава, а причината била политическа воля, която липсвала и в последните години.
Петров участва днес в среща, която е част от кампанията на КНСБ "Сивото убива".
По време на нея организаторите от синдиката изнесоха данни, че 80 на сто от автосервизите в България работят в сивия сектор. Не дават гаранция за ремонта на автомобила, а така застрашават сигурността на пътуващите в него.
Преди година и половина автомобилният състезател Румен Дунев посочи, че идеята на Националната камара на автосервизите е да има закон за автосервизната дейност. Най-вече за да се гарантира качеството на ремонтите и да се премахне нелоялната конкуренция – много по-малки сервизи не са регистрирани, нямат касови апарати, нямат и нужната квалификация, посочи той.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай