Вторник, 24 Декември 2024

Ford освободи Raptor-a в Мароко

Ford освободи Raptor-a в Мароко
Публикация   04 Май, 2019   /     akcent.bg   /     694

Новият Ford Ranger Raptor излиза на пазара в Европа

     Пясъчните и скалистите брегове на атлантическия бряг в южната част на Мароко край курортния град Ессауира станаха арена на освобождаването на раптора, в което участва и списание КАМИОНИ. Мястото не бе избрано случайно. Ландшафтът в района дава възможност за много сериозни офроуд изпитания – обширни пясъчни дюни, тесни и силно наклонени черни пътища, преминаващи през пясъчни и скалисти местности,… А Ford Ranger Raptor бе представен от производителя като сериозно надградена версия на един от най-продаваните пикапи в света – легендата Ranger.



    Целта е Ranger Raptor да бъде възприет от клиентите като отделна моделна линия предназначена за повече забавление, за тежък офроуд и за свободното време, без да прави компромиси с удобствата, комфорта и разбира се – с емблематичните работни качества на Ranger. Може да се каже, че това е постигнато - с цяла поредица от мерки, компетентно разяснени от специалистите на Ford Europe и от дизайнерите на Raptor по време на тестовете в Мароко.

    Ranger Raptor е вдъхновен от успеха на Ford F-150 Raptor, който е на пазара в САЩ от 2009 г. и вече е претърпял един фейслифт. F-150 e най-продаваният пикап на североамериканският пазар, а 10 на сто от продажбите му са за версията Raptor. Сега Ranger Raptor атакува пазарите в Европа, Австралия, Азия… Макар да е базиран на новото поколение на Ranger, което излиза на пазара в средата на 2019 г. в Raptor има много различия.



   Предната решетка с голям надпис Ford в нея е заимствана от F-150. Калниците са раздути и са получили допълнителни черни вежди, но въпреки това, заради увеличената предна и задна следа широките 17-инчови офроуд гуми излизат извън тях. Броните и стъпенките са променени и усилени, както и подкартерната защита. Двигателят е монтиран високо, шасито също е усилено и задигнато в задния край. Окачването е получило специални офроуд амортисьори, а ходът му е с 30% по-голям от този на стандартния Ranger. Задното окачване е на винтови пружини, което, както се убедихме при теста, прави возията изключително комфортна независимо дали се шофира по асфалт, пясък или камъни. Предният и задният ъгъл на атака са увеличени с 3 градуса до съответно 32 и 24 градуса. С 51 мм е пораснал просветът, който при Raptor е 283 мм. Цялата осанка на автомобила напомня наистина на динозавъра раптор. Пикапът стои леко разкрачен, като в същото време излъчването му е агресивно и навява усещане, че звярът ще отскочи напред и нагоре всеки момент.



   Под предния капак, буквално, мърка 2-литровия, 4-цилиндрв битурбо дизелов двигател Ford Ecoblue Diesel с мощност 213 к.с. Той рабоит в идеален синхрон с 10-степенната автоматична предавателна кутия на Ford. Режимът 4х4 е избираем в два варианта – 4H или 4L – за най-тежките задачи. Водачът може да избира и между 6 зададени настройки на силовата линия и допълнителните системи според терена на движение и стила на шофиране – нормален или спортен стил, по асфалт, пясък, кал, скали и дори Баха – както популярното мексиканско офроуд рали.



   Ако сте гледали Джурасик парк знаете какво е раптор. Хищен и безкомпромисен динозавър, за който няма прегради. Той е много бърз, ловък, напада жертвите си изневиделица и с хирургическа прецизност, като никога не пропуска. Е, Ranger Raptor премина прецизно през всички препятствия в Мароко. И нито за миг не устави съмнение в тестващите, че ще се справи с неравните скални пътища или дълбоките пясъци на стръмните дюни.

   Така с Ranger Raptor Ford хвърли ръкавицата към конкуренцията в сегмента на пикапите, като стана първият производител, който пуска сериен модел, специално напаснат за тежък офроуд.

Тагове : Ford , Мароко ,


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha