Вероятно някой все още може да се осъмни, че ако други държави си имат мафия, то нашата мафия си има държава.
Да, всъщност има различни виждания относно държавността и нейните ползватели. Но „видимо” няколко олигарха са усвоили националното богатство и затова ползват и държавните институции по свое усмотрение.
Безспорно, статистиката отчита бурно икономическо развитие на страната. Но не така се случват нещата в Русе. Безспорно, бизнесът с петролни продукти е доста апетитен, но и взривоопасен.
Безспорно тази година за втори път Рафинерията се опита да заблуди българските потребители на горива, че проблемът им е в биодизела и се опита чрез правителството да го извади против всички европейски директиви, черпейки опита на Дянков от преди 6 години.
Явно пазарът на тази съблазнителна и опасна стока се оказа тесен за Рафинерията и реши да се освободи от нахалните си конкуренти. Този път в боя по непослушните освен собствената асоциация, митниците и неЗАВИСИМИЯ съд, бе включена и банкова структура. Интелигентно, времената изискват и налагат по-съвременни методи за борба с конкуренцията- освен административният натиск чрез откровено партийни лобита от управлението и от опозицията, финансовият обръч се оказа доста ефективен.
Дали и колко бизнесклиматът у нас е добър, няма да се коментира. Той явно е добър за външни инвеститори със съмнително откъм здравето и екологията производства, но не и за български, особено ако са доходни….
А за поставените лица в страната става повече от ясно. Лидерът на БСП Корнелия Нинова съзря „политико-олигархична група, която си е присвоила държавата и годишно "краде" по 10 млрд. лева”. …
Грозна работа. Удариха двама „олигарха” , които според хорската мълва са заложили на „червено”.
Но истинското фиаско на демократична България е желанието на определени кръгове съдът и взетите решения там, каквито и да са, да останат по-маловажни от определени мераци и амбиции за саморазправа с инакомислещи, най- вероятно. Но пък и ръководството на националният ж.п. превозвач /което !!! вместо да е в затвора заради доказани, но неразследвани корупционни схеми и милиони загуби подаде просто оставка/, показа че печалбата не е задължителна при ежегодното субсидиране и прикриване на далавери за милиони/.
А колкото до Програмно правителство и управление - то определено общинският съвет в Русе е моделът, от който може да се черпи опит. Благоденствие и привидно опозиционни действия могат да объркат все някого и да помисли, че Новото ОФ по модела Доган тепърва ще се случва.
Но и през 2018 година за русенци ще остане важна, защото:
- За пореден път им обещаха, че ще започне строителството на магистрален път до Велико Търново /Бойко Борисов в края на 2015 г. обеща да е готов през 2018 г., не, коригира се и каза да стане до края на 2017-а.
- Изграждането на втори мост над Дунава между Русе и Гюргево засега остава в смелите мечти на премиера Борисов и други романтични беквокали.
Похвално е, че определено сериозни евросредства се вливат в инфраструктурата на града и че тя се подобрява. Лошото е, че бизнес климатът се влошава… Т.е. все по-малко русенци остават, за да се радват на тази инфраструктура.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай