Събота, 1 Февруари 2025

Системата за новите документи с чип ще струва 238.2 млн. лв.

Системата за новите документи с чип ще струва 238.2 млн. лв.
Публикация   21 Авг, 2018   /     akcent.bg   /     521

   Системата за новите лични карти с чип ще струва над 238.2 млн. лв. без ДДС. Това се вижда от сайта на МВР. Миналата седмица зам. вътрешният министър Красимир Ципов трябваше да представи обществената поръчка на брифинг, който беше отложен поради "неотложен ангажимент". От източници във ведомството "Дневник" научи, че пресконференцията е отложена, за да се обсъди възможността за вкарване на новата система за документи с биометрични данни и електронна идентификация в държавното хранилище, в което ще има резервни копия на информация от всички регистри.

  Предвижда се производството на новите лични документи да става централизирано. За целта ще бъде изградена специална сграда. Идеята е тя да бъде построена в Академията на МВР в София. Подаването на заявления и получаването на личните карти и паспорти ще става децентрализирано - по места, както е в момента.

   Бъдещият изпълнител ще бъде избран чрез процедура на два етапа. На първия всички кандидати разполагат със срок до 5 октомври да подадат своите предложения. От тях ще бъдат определени три кандидата, които ще получат техническата спецификация за изготвянето на офертите си. След това МВР ще избере един, с когото ще сключи договор за изпълнение за срок от 10 години.

   Крайният срок за внедряване на новата система е есента на 2020 г. Преди дни Ципов изрази надежда това да стане до края на 2019 г. Въвеждането на новите лични документи е едно от условията за електронно гласуване на избори. Според Изборния кодекс българите трябва да могат да гласуват дистанционно на следващите избори, които са през май 2019 г. Това обаче няма как да стане, след като няма да бъдат готови новите документи с електронна идентификация.

   Това е втори опит за избор на изпълнител за внедряване на нови документи за самоличност с чип. Предишната поръчка беше обявена през 2016 г. с прогнозна цена 484.2 млн. лв. без ДДС, припомня "Медиапул". Тя обаче беше прекратена в началото на 2017 г. от премиера Бойко Борисов заради прекалено високата цена, след като първо бе спрян търгът за магистрала "Хемус". Сегашната поръчка е по-­евтина, защото е за по-­кратък период от време. Освен това в спряната през 2017 г. поръчка се предвиждаше поддръжката и консумативите за система за издаване на лични документи да влязат в сметката. Заложено е и осигуряването на бланки само за първите две години, докато при прекратената поръчка беше за целия период, обясни Ципов пред сайта.

   В цената от над 238 млн. лв. за изграждането и управлението на новата система за издаване на личните документи са включени 10 дейности. Освен управлението на система за издаване на лични документи от ново поколение се предвижда и изграждането на център с прилежащата му улична мрежа, където ще се произвеждат документите. Заложено е още изграждане на централизирана система за персонализация на българските лични документи. Включена е и доставката на 3 млн. лични карти и 800 хил. паспорта от ново поколение и тяхното транспортиране до областните и районните управления на МВР. Бъдещият изпълнител ще трябва да достави и монтира "чувствително оборудване за проектиране и предпечатна подготовка и специализирано оборудване за изпитване и контрол на качеството на личните документи". Оборудването трябва да може да хваща и фалшификати.

   Заложено е още доставка и монтаж на технически и системни програмни средства за развитие на съществуващия Национален автоматизиран информационен фонд "Национален регистър на българските лични документи". Трябва да бъде доставени и технически и програмни средства за осъвременяване на инфраструктурата с публични ключове (ИПК), за обслужване на процеса по издаване на личните документи и проверката им. Бъдещият изпълнител ще трябва да изгради и централизирана система за електронна идентификация. Той ще има задължение и да поддържа изградената система за срок от 10 години, както и да предоставя консултантски услуги до 1000 часа.

   От бъдещите кандидати се изисква да имат право да работят със секретни документ в България и на територията на Европейския съюз. Освен това за последните три приключили финансови години трябва да имат оборот, не по­-малко от 250 млн. лв. Има заложени и редица специфични изисквания.

   Финансирането ѝ е осигурено от бюджета, единствено изграждането на централизираната система за електронна идентификация с включени крайни работни места ще бъде финансирано от европейските фондове чрез програма "Добро управление".



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha