Дунавската камара съществува вече две години и обединява фирми от корабоплаването, кораборемонта, пристанищни оператори и други, свързани с корабоплаването.
Като сериозна и трудна определи 2011 г. Роберт Радославов, председател на Надзорния съвет и собственик на „Рубишипс” АД. Сериозна, тъй като корабособствениците все повече се конкурират на европейския пазар, сериозна, като отношение към работата. Още повече, че така конкуренция се развива в условия на сериозна икономическа криза. Годината бе трудна, тъй като подобно маловодие речното корабоплаване по Дунава на помни, а и вече по Рейн. Тази година моловодието трая три месеца и половина /през април, и от началото на септември досега/, докато обикновено е 15-20 дни, сподели Радославов.
В тази сложна ситуация членовете на Дунавската камара иначе се справят добре, смята Роберт Радославов. Това означава запазени пазарни позиции, запазване на скъпо струващ персонал, сравнително добри финансови резултати, които ще бъдат съвсем ясни през януари.
За онагледяване на казаното Радославов се съгласи да коментира резултатите на „Рубишипс”. Тази година компанията запазва оборотите от 2010 година, за която бе отчетен ръст от 25 на сто. Оптимистично и празнично звучи фактът, че и тази година се очертават 20 на сто ръст на оборота. Причина за това са оптимизираните разходи, увеличеният брой рейсове на корабите, както и привличане на повече нови клиенти. И най-радостното е, че персоналът се е увеличил с 12 процента. Параходство БРП също отчита маловодието като най-сериозен проблем за компанията, каза изп. директор Драгомир Кочанов, който е и председател на УС на Камарата. По отношение на това, което трябва да направи човешкият фактор, то нещата стоят добре, коментира Кочанов.
„Рубишипс”, както и останалите успешно развиващи се компании и фирми, решава проблемите си със собствени сили и средства, без държавна подкрепа, без протести и друг израз на недоволство. Единственото, на което корабособствениците се надяват, е да се подобрят условията за корабоплаване и да има диалог с транспортното министерство, с областната и общинска управа, с международни организации от бранша. В диалога трябва да участват и митниците.Особено при очертаване и участие в проекта Дунавска стратегия.
В навечерието на празника Радославов смята, че доброто състояние на сектора има и своите нетрадиционни обяснения- повечето от хората, които ръководят фирмите, са възпитаници на Военноморското училище и носят борбения дух и романтиката на моряците. Това ги прави мъжки момчета, които си взаимодействат в ежедневието и при нужда, които се подкрепят и работят съвместно добре. В тази връзка е и поздравлението към всички работещи в сферата на водния транспорт, с пожелание за здраве, професионални успехи и природата да ги подкрепя и закриля. Честит празник, честит Никулден!
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай