По покана на областния управител Румен Януаров днес в Русе пристига бизнес-делегация от турската област Къркларели.
В нея влизат председателите на Търговско-промишлената палата, на управителните съвети на търговските борси на Къркларели, Люлебургаз и Бабаески и собственици на фирми.
Делегацията се придружава от генералния консул на Турция в Бургас Мехмед Чънар. Турските гости ще се запознаят с възможностите за инвестиции в района и ще имат срещи с български предприемачи. ...
Годината е 2002, времето юли... Почти 15 години по късно- министърът на икономиката Емил Караниколов като представи икономическите приоритети на правителството.
Не зная на колко години е бил този министър тогава, но ако не е знаел, то би трябвало да е чел.... че това, което предлага, вече го има и тук-таме се прави. Имам предвид че още преди 15 и повече години тогавашният областен управител Румен Януаров чу и видя как в съседна Турция се създават и развиват икономически зони. Как държавата наистина работи в подкрепа на бизнеса, създавайки инфраструктура и всичко необходимо, парите на инвеститорите да създават работни места и да носят приходи в държавната хазна....
Да, ама не. В Словото на новият министър на малкото държавна икономика Русе отсъства, както и от пътищата, който Борисов обещава цяло лято- за Македония, за морето и за къде ли още не, но без Русе да спомене.
Всъщност- за разлика от турската държава, българската действа по по-различен начин. Няма термин точко какъв е, но не се вписва нито като капиталистически, нито като социалистически.
България беше единствена по времето на икономиста- финансист Дянков, която си позволи да не изпълнява европейските директиви и да се подчини една фирма, като спре влагането на биосъставка в дизеловото гориво половин година- толкова, колкото време е необходимо на ЕК да реагира по този скандален казус.
Ако това е било преди 7-8 години, то съвсем скоро пак под явното въздействие на същата велика компания ж.п. товарите и преминаха от частен превозвач към БДЖ. Е това пък съвсем е по съвременен сценарий.
Определено стрелочникът в случая ще закърпи някак продънения джоб на държавните железници, които съзнателно бяха почти унижожени в полза на автопревозвачите. Какво ще излезе от това лъжливо движение, скоро ще стане ясно.
Със сигурност българската държава като дава с едната, после взема с двете. Така че само цената остава да се разбере...
Иначе, прозренията на икономическия министър за индустриалните зони- по-добре да гледа, и да чете.
Ама четете бе, г-н министър! И колелото, и топлата вода вече са открити...
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай