Неделя, 22 Декември 2024

Марешки: Кой пусна в парламента мениджър от картела

Марешки: Кой пусна в парламента мениджър от картела
Публикация   22 Дек, 2016   /     akcent.bg   /     674

Варненският бизнесмен отговори с отворено писмо на обвиненията на шефа на `Лукойл` в България Валентин Златев

В името на Суверена и от свое име, питам ръководството на Народното събрание на Република България:

   Кой ще поеме отговорността, че на 14 декември 2016 г. бе допуснато мениджър на фирма, към която КЗК предяви твърдение за картел в горивата, да има медийни изяви в сградата на парламента и да „тръби“, че „Марешки е проблем на българската държава“?

Това се казва в отворено писмо до народа (Суверена) на варнеския бизнесмен Веселин Марешки, чиято верига бензиностанции "ВМ петролеум" повече от година е най-агресивният играч на пазара на горива на дребно.

    Текстът се явява един вид отговор към шефа на "Лукойл" в България Валентин Златев, който преди седмица обяви в парламента, че веригата на Марешки крие акциз и ДДС, за да продава на толкова ниски цени и така ощетява българската държава. И още - че над варнеския бизнесмен има "изключително тежък политически чадър".

    Ето отговорът на Веселин Марешки:

"Аз съм почтен предприемач, създал 4000 работни места. Бизнесът ми не е свързан с обществени поръчки. Спазвам българските и европейските закони. Всеки може да провери в Търговския регистър съответните финансови отчети от предходните години.

Като данъкоплатци сами разбирате, че няма как да съм „крил“ данъци в бизнеса с горивата, при положение, че съм в него едва от година и тя не е приключила нито календарно, нито счетоводно. А като потребители вече усетихте делата ми по спестените пари в джоба си."

По-нататък варненският бизнесмен пита КОЙ управлява държавата и чии национални интереси защитават народните представители.

През октомври тази година Комисията за защита на конкуренцията обвини шест вериги бензиностанции в картел и незаконно договаряне на цени. Това са „Лукойл България“, „Еко България“, „Шел България“, „ОМВ България", „Нис Петрол“ (собственост на "Газпром") и „Петрол".

   В писмото си Марешки продължава с нападките срещу Валентин Златев:

   "В една страна с държавност няма как представител на чужда компания (в случая – „Лукойл“) да влезе при депутатите, защото е привикан да отговаря от името на БПГА (Българската петролна и газова асоциация) дали има картелно споразумение в горивата, а да ползва "безвъзмездно" парламента за висока медийна трибуна и да клевети честен български предприемач, който със законни практически решения спестява няколко милиарда лева годишно на потребителите!

И дори да си позволява да „плаши“ народните представители, че „утре тези хора (визирайки мен и милиони независими сънародници) ще бъдат обединени в партия, те ще вкарат депутати, които ще седят на Вашите места и това ще бъде крахът на българския политически модел след прехода“.

  ДАНС, ГДБОП и прокуратурата нямат данни бизнес моделът "Марешки" да се гради върху укриване на данъци. Това стана ясно на закритото изслушване на трите институции пред временната парламентарна комисия, която проверява има ли изкривяване на конкуренцията на пазара на горива.

   "Всякакви сигнали, постъпили относно Марешки, са проверявани както от гледна точка на качество, така за финансови и данъчни престъпления. Всичко, което са проверявали по Марешки, досега не е довело до създаване на досъдебно производство", обяви след заседанието Валентин Николов от ГЕРБ, председател на комисията.

   Депутатите изслушаха и ръководството на големия търговец на горива "Сакса". От компанията обявиха, че продават горива на фирмата на Марешки "ВМ петролеум", която после го препродавала. При дизела надценката била 1 ст./л, а при бензина – с 2-3 ст. Според депутати с 1 стотинка надценка на литър гориво е невъзможно да се издържа една бензиностанция.

  Управляващият партньор в "Сакса" Светозар Димов е коментирал пред комисията, че е невъзможно с такава надценка да се покриват разходите за дейността. И е предположил, че е възможно бизнес моделът на Марешки да е стратегия за навлизане на нови пазари, която не би могла да издържи дълго време.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha