Търсенето на наши вина в Полша е доста сериозно. Полският бизнес проявява все по-голям интерес към пазара в България, а доказателство за това е силното присъствие на полски фирми на Международния технически панаир в Пловдив. Те са около 30, а на специален щанд се предлагат оферти на компании, които не са могли да дойдат на изложението. Това стана ясно на пресконференция, която бе посветена на полското председателство на ЕС и представянето на страната на ЕСЕН 2011 и се проведе в Конгресния център на Международен панаир Пловдив.
От много години стокооборотът между двете държави непрекъснато нараства, през миналата година увеличението е с 25%, а през първото полугодие на тази – с още толкова, подчерта Гражина Хоронжикевич, първи съветник в посолството на Полша у нас. „Интеграцията на пазарите е един от трите приоритета на полското председателство на ЕС. В областта на бизнеса нашите усилия са насочени към създаване на единна патентна система, развитие на електронната търговия, улесняване на достъпа на малки и средни предприятия до капиталовите пазари, укрепване на отношенията със страни извън Евросъюза“, разясни тя.
Полските фирми, които участват в Международния технически панаир в Пловдив, показват авточасти и аксесоари, оборудване за автосервизи, селскостопанска техника, строителни материали, изделия на електрониката и електротехниката, инструменти, котли на твърдо гориво и биомаса.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай