Сряда, 30 Октомври 2024

НКЖИ възложи пореден договор за над 28 млн. лв. на `Водстрой 98`

НКЖИ възложи пореден договор за над 28 млн. лв. на `Водстрой 98`
Публикация   14 Септ, 2016   /     akcent.bg   /     1233

Държавната компания е дала на водено от компанията обединение над 100 млн. лв. за три години

Оглавяваната от Милчо Ламбрев държавна компания от години раздава стотици милиони чрез рамкови споразумения на един и същ ограничен кръг от фирми © Мария Съботинова

  Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) възложи пореден договор на "Водстрой 98". Последната поръчка е за 28.5 млн. лв. с ДДС на обединение "ЕТС технолоджи", съставено от строителните компании "Водстрой 98", "Хидрострой" АД, "Балкантел" и "Бонети", става ясно от регистъра на обществените поръчки. Той е за "електрификация на 83-а железопътна линия Симеоновград - Нова Загора". С този договор сумата, предоставена от държавната компания на сдружението "ЕТС технолоджи" от 2013 г. насам, надхвърля 100 млн. лв. Другите две избрани за подобни дейности обединения нямат почти нищо поръчано.

  Допреди три месеца "Водстрой 98" се свързваше в сектора с депутата Делян Пеевски и за 3-4 години натрупа обществени поръчки за над 800 млн. лв. През юни компанията беше продадена на "Хидрострой" с мажоритарен собственик Велико Желев. Освен в "ЕТС технолоджи" двете компании си партнираха преди сливането и в обединението, изградило Северната скоростна тангента. Позициите в железопътното строителство на "Водстрой 98" бяха изтъкнати от Велико Желев като една от причините да купи компанията.

  В "ЕТС технолоджи" "Водстрой 98" държи 40-процентов дял, "Хидрострой" и "Балкантел" са с по 25%, а "Бонети" - с 10%. През 2012 г. обединението се явява заедно с осем други участника в търг на НКЖИ за сключване на 4-годишно рамково споразумение за "Рехабилитация и модернизация на високо-, средно- и нисковолтови съоръжения, слаботокови, осигурителни и телекомуникационни съоръжения, които осигуряват нормалната експлоатация на жп инфраструктура".

  Държавното предприятие избира три потенциални изпълнителя за въпросните дейности, но от сключваните впоследствие договори излиза, че те са възлагани почти само на обединението на "Водстрой 98". От 2013 г. досега то има 14 договора за над 108 млн. лв. Другите изпълнители на рамковото споразумение са сдружение "ЕМИС 2012" (съставено от "Енемона" и "Мармет") и "Консорциум ТБС 2012 - 2016" ("ГБС", "Инфраструктурно строителство", Държавно предприятие "Транспортно строителство и възстановяване"). "Емис" има 5 договора за малко над 7 млн. лв. без ДДС, а "Консорциум ТБС" - един договор за 309 хил. лв. Само от началото на тази година "ЕТС технолоджи" има 6 договора с НКЖИ за близо 44 млн. лв. без ДДС, или за половината от спечелената сума. Срокът на рамковото споразумение изтича през декември.

  За всеки от договорите е провеждан вътрешен конкурс с покани до трите потенциални изпълнителя. От протоколите става ясно, че в спечелените процедури "ЕТС технолоджи" дава най-нисък срок за изпълнение и най-ниски цени и конкурентите му нямат шанс.

  Любимците на НКЖИ

 Разследване на "Капитал" от март 2016г. 
показа, че НКЖИ - собственикът на жп мрежата у нас, от години раздава стотици милиони рамкови споразумения на един и същ ограничен кръг фирми, сред които се открояват "Водстрой 98", фирмите на депутата от ДПС Илия Илиев и "Крам комплекс" на Симеон Кралев. През юни Софийската градска прикуратура повдига обвинение на Антон Гинев- бивш зам.-министър на транспорта и шеф на НКЖИ в периода 2006 - 2009 г., заради сключвани неизгодни договори.

  Държавната компания преразпределя и още стотици милиони еврофондове за реконструкция на жп мрежата. За последната голяма поръчка от 120 млн. лв. беше избрана неизвестната в сектора хасковска компания АБ
 Според представители на бранша това е новата строителна фирма под контрола на Делян Пеевски. Тя повтаря модела на "Водстрой" - закъсал местен играч започва да печели големи поръчки и взема финансиране от държавната ББР, в случая с АБ кредитът е от август и е за 29 млн. лв.

 


Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още