Снимки:
- шеф готвач Симеонов с готвач Чжу и барбекюриста на ресторанта
- деца и възрастни се радват на карвинга, който се прави пред очите на клиентите на заведението
- Част от персонала- студенти и ученици, които обслужват почиващите и работят в кухнята
За първи път това лято виждаме както в ресторанта, така и в кухнята персонал, който не говори български език?
Става въпрос за украински студенти от град Лвов, които са на стаж по национална спогодба. Това е една възможност, която позволява в комплекса да работят млади хора и от трети страни, извън ЕС на базата на взаимноизгодно сътрудничество.
Това са млади хора, интелигентни, отговорни, които си вършат много съвестно работата. Особено важно е желанието, което те демонстрират да научат нещо ново и да го правят добре. Двама от украинските студенти работят в кухнята, а останалите 8 – като сервитьори.
Имам стажанти не само от Украйна, но и ученици от професионалните гимназии по туризъм. Стажанти има при мен от училищата в Смолян, Кърджали, Добрич…Надявам се, че това ще бъдат едни утрешни кадри на Албена.
Развитието на“ ол инклузив“ услугата – как конкретно се отразява при един от считаните за много добри ресторанти като приготвяне на храна и обслужване, този на хотел „Гергана“? Усеща ли се някакво подобряване културата на хранене на гостите на хотела във времето . Като изискване към качеството на храната, намаление на онези , които сядат на масата едва след като я претрупат с храна? Проявява ли се интерес към диетични храни и здравословно хранене?
За закуска имаме здравословен бюфет, на който предлагаме чия, ленено семе, плодове, ябълков пектин, тофу, соево мляко. Определено има интерес към тези храни, може би сега е модерно да се консумират, особено през сезона.
Тук виждаме руснаци, германци, румънци , малко скандинавци и по- голямата част – българи. Въпреки това успяваме и предлагаме храна, за която не сме получавали оплакване вече толкова време.
Новото, което предлагаме тази година, е: на закуска – натурален сок от домати, цитронада, смути. Освен това имаме увеличено предлагане на агнешко месо, приготвено в различни варианти, телешко, както и разнообразие от зеленчуци…
Барбекюто на дървени въглища като че ли остава най-голямата и най-пикантна атракция?
Определено се предпочита от почиващите преди всичко зарази специфичния аромат и вкус, който оставят дървените въглища. Поддържаме разнообразие от пилешко, телешко месо, риба. Рибата при нас е най-много охладена или прясна, не работим със замразена.
Модата по услугата „ол инклузив“ сякаш леко отминава, поне сред по-богатите, като че ли взе да отминава?
Повечето гости на хотел „Гергана“ са хора, които са тук за 4-ти, 5-ти път, а някои идват тук и преди аз да започна работа. Особено през месеците юли и август 70% от контингента са хора, които познавам. Не става въпрос само за българи, но и за германци.
А какво се налага в предлагането на храната, за да не се повтаря всичко и да бъде еднообразно?
За да не се случва това постоянно и ежегодно аз и моят екип се стараем и правим така, да надграждаме в храната и в услугата, за да може всеки един да се върне и през следващата година…
Ще се върна пак на този въпрос – намаляват ли онези гости, които, както повечето в началото се подчиняват на „лакомото око“, а не на реалните си възможности за хранене?
Определено във времето нивото и културата на хранене се повишава, така че тази тенденция наистина се забелязва и все по-често чиниите в края на обяда или вечерята остават празни.
Все пак остава определено количество храна. Какво се случва с нея? Става въпрос за проблем, който напоследък широко се дискутира?
За да може да се реализира остатъчната храна, трябва да има необходимите условия, специална техника, която да охлади останалата храна до 0 градуса, да има къде да се съхрани и на следващия ден да се реализира някъде. И въпреки че не разполагаме с такава машина все още, органичните отпадъци отиват в може би единствената сертифицирана в България инсталация за биогаз. Така че се стараем за едно максимално оползотворяване на продуктите при спазване на всички еконорми. Но определено заслуга за намаляване на отпадната храна има и качеството на използваните за приготвянето и продукти. Обикновено планирането за следващия ден става на базата на предходния – ако по-малко храна е останала, през следващия също тя ще е намаляла. Пример за най-правилно ползване на услугата „ ол инклузив“ са немските туристи – по-добре да станеш няколко пъти и да си вземеш каквото ти харесва, отколкото да затрупаш масата и повечето храна да остане.
Впечатляват ли се гостите от тематичните вечери, които се организират в ресторанта?
Разбира се, затова и продължаваме да ги правим – имаме българска национална кухня, морска , френска, мексиканска вечер. Не от патриотични подбуди, но българската вечер както на мен, така и на гостите най се харесва. Менюто го изготвям изцяло аз, но се съобразявам с разумните предложения и на гостите. Така например ме попитаха за шкембе чорба и на следващия ден приготвихме. Искаха пиле със зеле – направихме.
Наред с предвиденото меню при възможност включваме и ястия по предложения на клиентите.
Хотелът е пълен и няма места до началото на септември. Колко хора храните в момента, и то с вкусна храна?
И тук капацитетът е пълен. В момента храним 950 души…. Всичко става с ръце и с обучени хора. Моят персонал е от 10 години с мен. Само готвачите са 50 души. Познавам ги всички, качествата им, какво може да се очаква от тях. Така като се правят графиците, се съобразявам с това кой какво може.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай