Новите шофьори ще получават талони с две трети от контролните точки - 26 вместо 39. Пълният брой контролни точки те ще взимат едва след двегодишен "стаж" на пътя. Това решение одобриха депутатите от транспортната комисия в парламента, които приеха късно в четвъртък за второ четене промени в Закона за движение по пътищата.
Допълнително ограничение е, че опитът ще се отчита от момента на получаването на шофьорската книжка, а не от успешното полагане на изпита. Целта на промяната според депутатите е да се намалят тежките пътни произшествия. Те се позовават на данни от МВР, че тежки катастрофи с жертви по-често били причинявани от неопитни водачи. В първата година новите водачи правят 22% от нарушенията в държавата, а през втората - 55% от нарушенията, аргументира решението председателят на транспортната комисия Настимир Ананиев.
За подобни мерки за младите водачи се говори отдавна, но едва сега конкретни текстове може стигат до окончателно гласуване в пленарната зала. Депутатите от транспортната комисия обаче отложиха обсъждането на други предложени мерки. Една от тях е ограничението новаците на пътя да пътуват само с придружител от полунощ до 6 часа сутринта.
След дълъг спор бе отложено и гласуването дали зимните гуми да станат задължителни в периода от 1 ноември до 1 април. Вместо смяната на летни със зимни гуми се обсъжда в закона да се въведе и понятието "всесезонни гуми". Друга идея, по която също се спори, е да се въведе минимален размер на грайфера от 4 милиметра.
НАМЕРЕНИЯ
Безплатните шосета от втори и трети клас, които остават за движение без винетка, ще бъдат затворени за тежкотоварни превозни средства. Това стана ясно от думите на регионалния министър Лиляна Павлова по време на парламентарния контрол вчера. Около 3500 км селски пътища ще останат извън системата за платено преминаване, която трябва постепенно да се въведе от пролетта на 2018 г. Според плановете на правителството първо ще започне електронно таксуване на камионите - на базата на тол такса за изминато разстояние. През лятото на 2018 г. трябва да се въведе електронна винетка за леките автомобили. Преминаването ще е платено за всички превозни средства за около 17 хил. км от републиканската пътна мрежа. Според думите на Павлова по малките ненатоварени шосета автомобилите ще се движат свободно, а тежките камиони няма да бъдат допускани. Опасенията са, че тежкотоварният трафик може да се пренасочи към безплатните трасета. Така те ще се рушат, без да има постъпления за тяхната поддръжка.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай