Петък, 7 Февруари 2025

Отпадна идеята за шестмесечни винетки

Отпадна идеята за шестмесечни винетки
Публикация   24 Март, 2016   /     akcent.bg   /     230

Закриват държавна компания заради гаф с пътни поръчки

  

Депутатите не направиха компромис с винетките и отхвърлиха идеята за въвеждането на шестмесечни стикери.

Те не приеха предложението на Петър Славов и Мартин Димитров от Реформаторския блок. Основният мотив е, че липсва предварителен анализ, не са водени и разговори с шофьорите и няма информация за практиката в чужбина.

Въвеждането на шестмесечна винетка трябваше да стане с промени в Закона за пътищата на първо четене. Авторите на предложението смятат, че много от шофьорите използват возилото си сезонно, например само през есента и зимата. Петър Славов посочи, че това би било от полза и на българите, които живеят в чужбина, а си идват у нас само за определен период от време.

„При закупуване на годишна винетка обаче се получава така, че водачите са принудени да заплащат за услуга, която не ползват през близо половината от годината“, се уточнява още в мотивите.

Отчита се и фактът, че сега цената на четири или повече едномесечни винетки надхвърлят тази на годишната.

Въвеждането на шестмесечната винетка, от друга страна, ще отговори и на недоволството на българите, след като през януари тази година цената на стикерите се повиши. Годишната винетка от 67 лв. стана 97 лв. У нас освен годишна винетка се използва още дневна (само за камиони и автобуси), седмична и месечна. Глобата за шофиране без стикера пък е 300 лв.

Отношение по темата взе и шефът на агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров. Той коментира, че търсенето на шестмесечна винетка ще е много малко. Лазаров обясни, че се обмисля електронната винетка да важи от дата до дата. Шефът на АПИ не пропусна да спомене, че приходите от стикерите са важни за поддръжката на пътищата у нас.

След като видяха, че мнозинството е против идеята им, Мартин Димитров и Петър Славов обявиха, че могат да отстъпят и вместо шестмесечна винетка да има тримесечна. И тази им идея обаче не мина.

Междувременно на първо четене бе направена стъпка към закриване на Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ (НКСИП) - структурата, която възлагаше търговете за големите пътни проекти.

Предвижда се всички активи, пасиви и архивът на компанията да преминат към АПИ, която ще довърши всички процедури по обществените поръчки. До закриването на НКСИП се стигна след разкрития за неоснователно оскъпяване на някои от пътните проекти. Недоволство от работата на компанията изказа и лично премиерът Бойко Борисов.

В сряда депутатите решиха да закрият и комисията за намеса на Турция и Русия във вътрешната политика на България.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още