Вторник, 15 Октомври 2024

Lidl България на второ място след "Кауфланд България" в класацията на търговските вериги

Lidl България на второ място след
Публикация   25 Май, 2015   /     akcent.bg   /     141

Според изявление на групата приходите й от продажби за фискалната 2014 г. са достигнали 79.4 млрд. евро

   Германската Schwarz Gruppe, която е собственик на търговските вериги Lidl и Kaufland, е станала най-голямата в сектора през миналата година, съобщава Handelsblatt.

     Близо 80 млрд. евро приходи

   Според изявление на групата приходите й от продажби за фискалната 2014 г. са достигнали 79.4 млрд. евро. По този начин базираната в Некарслум компания се превръща в най-големия търговец на дребно в Европа, като изпреварва френската Carrefour. Година по-рано постъпленията й са били 74 млрд. евро.

   По-големи търговски компании има само в Северна Америка, къдети челната тройка се води от Walmart, следвана от Costco и The Kroger Co. Германската компания е четвъртият най-голям търговец в света и изпреварва местните си конкуренти Aldi и Metro.

    Силният вътрешен пазар и "много динамичният международен бизнес" са довели да растежа на групата през последната фискална година. Конкуренцията между Lidl и Kaufland е спечелена от първата. Продажбите на Lidl са нараснали с 9% и са достигнали 59 млрд. евро, а тези на Kaufland са били 20 млрд. евро. За двете вериги работят около 350 хил. души, което е с 15 хил. повече от година по-рано. В Германия Kaufland има в Германия 640 магазина, а Lidl - 3200. През миналата година групата е вложила 3.5 млрд. евро в преструктурирането на стари магазини, голяма част от тях – в Германия. Други 1.5 млрд. евро са били насочени към разширяване на бизнеса.

                 Присъствие в България


    И двете вериги имат бизнес в България, като първа - в началото на 2006 г., в страната стъпи Kaufland. За миналата година приходите й надхвърлиха 1 млрд. лв. и по този начин "Кауфланд България" стана първата в сектора в страната с такива постъпления. Компанията има близо 51 магазина в повечето от големите градове.

   Lidl навлезе на пазара в края на 2010 г. Засега веригата има 76 търговски обекта в 40 града, като през тази година предвижда да открие още три. Според мениджмънта дружеството отчита двуцифрен ръст на оборота през 2014 г. в страната и се подрежда на второ място след "Кауфланд България" в класацията на търговските вериги (като се изключат магазините "Метро Кеш енд Кери", които са от друг формат). През 2013 г. "Лидл България" отчете над 428.3 млн. лв. приходи и над 33.1 млн. лв. загуба.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha