Вторник, 15 Октомври 2024

Toyota обновява моделите и производството си

Toyota обновява моделите и производството си
Публикация   30 Март, 2015   /     akcent.bg   /     314

Компанията иска да стандартизира проектирането на автомобилите си подобно на Volkswagen

Японската автомобилна компания Toyota Motor планира мащабно обновяване на дизайна на колите, технологиите и заводите си, за да запази позициите си като световен лидер в индустрията, съобщава Reuters. В рамките на своята инициатива Toyota New Global Architecture (TNGA) компанията иска да стандартизира проектирането на автомобилите, като например определи оптималните позиции за седалките на различните типове автомобили. Това ще намали нужните вариации на модулите за въздушни възглавници, което от своя страна ще улесни и оптимизира производството.

 

    Атрактивен дизайн

  Компанията вече има опит в използването на еднакви части в различни модели. Това е ефективно за производството, но прави стила на много от моделите униформен и скучен. Toyota възнамерява да направи нов дизайн на колите си от нулата, който ще включва снижаване на центъра на тежестта, което ще позволи по-атрактивен дизайн и по-добра управляемост. Новите платформи за превозни средства също така ще включват по-икономични двигатели и олекотени шасита. Те ще бъдат въвеждани поетапно, като се започне със средните по големина автомобили като четвъртото поколение на модела с хибридно задвижване Prius.

  Очаква се икономиите от тази реформа да възлизат на поне една пета от годишните разходи за производство на компанията. Спестените средства ще помогнат в моделите да бъдат подобрени или въведени високотехнологични функции като автоматично спиране.

   Този подход не е нов в индустрията. Германската Volkswagen, която е основен конкурент на Toyota за световното лидерство при автомобилостроенето, вече започна да въвежда своята система Modular Transverse Matrix (MQB), чрез която стандартизира много от частите за различните си марки и модели. Според вицепрезидента на японската компания Мицухиса Като до 2020 г. трябва около половината превозни средства на Toyota да са на платформите TNGA.

                Битка за клиенти

   Новата стратегия на Toyota отразява голямата конкуренция в световната автоиндустрия. Големите производители все повече намаляват разликите по отношение на качеството и енергийната ефективност, което прави дизайна и високотехнологичните екстри основен аргумент в конкуренцията. За да се печелят повече клиенти, производителите трябва да предлагат повече на същата цена. "TNGA не е просто по-рентабилен начин за проектиране на автомобили и конкуриране с останалите производители. Това променя фундаментално начина, по който проектираме и въвеждаме технологиите, на основата на които произвеждаме крайните продукти", коментира пред Reuters висш мениджър от компанията.

  След като през 2009 г. пое ръководството на групата, Акио Тойода се опитва да върнео снования от дядо му бизнес към неговите корени. Според него тогава компанията е предлагала по-привлекателни автомобили вместо това, което той описва като "надеждни, но не много вълнуващи продукти".

  "Другите производители на автомобили разработват части, които да се впишат във външния дизайн на автомобилите, докато при Toyota беше донякъде обратното", коментира Сатоши Хино, бивш инженер в Mazda Motor и специалист по модулна архитектура. "Да имаш по-малко части беше важно през XX век, защото подсигуряваше качеството. Но през XXI век трябва да правиш уникални, привлекателни автомобили, като в същото време продължаваш да се опитваш да ограничиш броя на новите елементи. Модулният дизайн позволява това, което е и целта на TNGA", добавя той.

  Въвеждането на новия начин на производство ще доведе до промени и в мрежата за доставки на групата. Досега подизпълнителите трябваше да произвеждат части, които са оптимални за отделен модел, макар че повечето компании използват световно приети стандарти. TNGA ще промени това, тъй като Toyota ще използва повече части, използващи световни стандарти. Това ще помогне на бизнеса на големите доставчици, но може да навреди на по-малките.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha