Русе поведе на шампиона Монтана по пиене на бира

Русе поведе на шампиона Монтана по пиене на бира
Публикация   04:36     24 Март, 2015 /     akcent.bg   /     490

Сипваме си 6 пъти месечно от пенливата напитка

 

Русе измести шампиона по пиене на бира от лятото Монтана и стана първенец през февруари.

В града, където най-често си сипват от пенливата напитка, консумират от нея средно 7 пъти месечно. Това съобщи за „Новинар”изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в България Ивана Радомирова.

Според анализите на бранша българинът си налива средно по 5-6 пъти месечно от кехлибарената течност. Сред най-големите почитатели на бирата през февруари са били още Плевен и Варна. Значителен спад на феновете на пивото има в Монтана, където са си сипвали едва три пъти през февруари.

Остава тенденцията българинът да пие вкъщи и да залага на по-евтиното, допълниха от бранша. Наблюдава се спад на продажбите на бира в стъклени бутилки. Купуват се най-много пластмасови шишета, които имат дял от 61% от продажбите на бира за миналата година. Регистриран е лек ръст в предпочитанията на кенове. Наливна бира пък са избрали едва 6 на сто от феновете на напитката.

Според анализите най-големите почитатели на кехлибарената течност са хората между 30 и 49 години.

От съюза на пивоварите изтъкнаха, че са отчели с 20 процента повече инвестиции в сектора за миналата година. Компаниите членове на браншовата организация са вложили общо 73 025 000 лв. за развитие на индустрията, докато според данните за 2013 г. тяхната сума възлиза на 57 000 000 лв.

Иновативните продуктови предложения към потребителите неминуемо се отразяват и върху техните нагласи към качествата на категорията, допълниха от бранша. 28% от участниците в национално представително проучване от февруари тази година смятат, че бирата е модерна напитка. Това означава, че 1 460 700 от пълнолетните българи подкрепят това твърдение, а 1 878 000 от населението на страната над 18 г., или 36% от анкетираните определят пивото като най-подходящото за тях питие.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha