Вторник, 15 Октомври 2024

В две русенски училища ученицитя влязоха в час с данъците, след като данъчни отидоха при тях

В две русенски училища ученицитя влязоха в час с данъците, след като данъчни отидоха при тях
Публикация   26 Фев, 2015   /     akcent.bg   /     560

В  две русенски училища вече е известна паролата „Касова бележка“. Ученици от горните класове в СОУ „Възраждане“ и ПГ по дървообработване „Йосиф Вондрак“  се включиха тази седмица във втората  кампания на НАП и Министерството на образованието „Влез в час с данъците 2“. С интересна мултимедийна презентация експерти от офиса на НАП в Русе запознаха младежите с  данъците и осигуровките в България и необходимостта от плащането им, с формирането и разходването на бюджетите на държавата, здравно-осигурителната каса и НОИ, с мястото на НАП в обществената структура и услугите, които предлага агенцията. Нейните бъдещи клиенти и данъкоплатци получиха практически съвети за предстоящия им досег с данъчно-осигурителната система, както в страната така и в държавите от ЕС, ако решат да продължат в тях образованието си или трудовото си развитие.

 

 

        Тази година кампанията е придружена от интернет-играта „Парола „Касова бележка“. Затова на русенските ученици бяха демонстрирани специални комплекти от различни модели фалшиви фискални бонове, които те можеха да сравнят със законни образци. След лекциите, всички участници в тях вече са наясно, че, ако на касовата бележка няма  географския контур на България с лого BG и самостоятелен надпис фискален или системен бон, значи търговецът се опитва да краде от държавата и клиентите си. С новите си познания те ще се включат в играта, която е базирана във Facebook.

Според нейния регламент, всеки ученик може да регистрира до 31 май 2015 г. неограничен брой касови бележки, чрез специално разработен софтуер. Приложението е достъпно на фенстраницата на кампанията в социалната мрежа, както и безплатно  за телефони с операционни системи Android и IOS. Колкото повече фискални бонове се регистрират от един участник, толкова по-голям е шансът той да спечели някоя от наградите. Стойността на покупката не е от значение. Важно условие е учениците да съхраняват касовите бележки, които регистрират. Наградите са 2 таблета, 2 фотоапарата и игрална конзола Плей стейшън, а печелившите се определят на лотариен принцип всеки месец. Жребият се тегли от подкрепящите кампанията Димитър Рачков, Мария Игнатова, Зуека, героите от филма „Революция Z“, Любен Дилов – син и други любими на ученическата аудитория знаменитости.

        

 В хода на кампанията „Влез в час с данъците 2“ 80 служители на НАП ще посеят близо 120 училища в страната до края на учебната година и ще се срещнат с около 20 000 ученици.  В Русе лекциите от кампанията ще продължат следващия месец, когато випускниците на МГ „Баба Тонка“ и ПГ по механотехника пожелаха да посетят офиса на НАП, за да се запознаят пряко с работата на приходната администрация. 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha