Същата е ситуацията като това в Biodiesel-a, че обемите се увеличиха. За първа година Булмаркет ДМ премина продажбите на LPG от 100 хил. тона през 2014, съобщи управителят на компанията Станко Станков. Фирмата е на пазара на пропан- бутан вече 18 години и не е достигала досега такива обеми.
За отбелязване е, че потреблението на LРG в България е около 30 – 35 хил. тона на месец или 400 хил. годишно.
Изтъргуваните от Булмаркет количества са не само на българският, но и на румънския, и малки обеми на македонския. Тази година за съжаление такава беше конюнктурата, че с основният ни клиент Макпетрол в Македония не можахме да се справим с договора, в смисъл, че цените, които бяха договорени за внос, се оказаха по-високи от продажните, тъй като бяха по различни формули. В тази ситуация цените бяха падащи, при падащ пазар обикновено се губи, уточни Станков.
Продажбите в подобни случаи водят до загуба, но всъщност реална загуба в крайна сметка няма. Има печалба, но тя доста е по-ниска, отколкото е било планирано.
В същото време доброто за Булмаркет е, че продължава да разширява пазарите си. Румъния се оказва далеч по-благоприятен и разумен в такава ситуация пазар и всъщност печалбите на дружеството от търговията с LPG идва именно оттам, докато в продажбите в България основно са на загуба.
Освен в транспорта, пропан- бутан все по-масово се използва и за индустриални цели.
До 2000 г. Булмаркет ДМ отчита месечен обем на продажбите около 5 000 тона. Големият бум в този бизнес идва през периода 2003-2006 г. и продължава да расте до 2011-2012 г., когато за натрупали 30-35 хил. тона месечно. От 3-4-5 хил. тона на месец да стигнеш до 30 хил. тона, това не е никак не е малък ръст, отчита днес управителят на дружеството
Почти всички таксита, голяма част от леките автомобили са на LPG. Използва се в промишлеността, в бита, навсякъде. Производството на LPG в световен мащаб също нараства.
Потреблението стигна някакво ниво и оттук- нататък се очакват цените да падат.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай