Скорослед безпрецедентната трета поредна титла Световен двигател на годината, малкият, но изненадващо мощен 1.0-литров EcoBoost агрегат на Ford е най-продаваният бензинов турбо двигател в Европа за първите 6 месеца на годината, според данните на Ford.
Досега през тази година един от всеки пет автомобила Ford, продадени в Европа, са оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost*, чийто цилиндров блок е достатъчно малък, за да се побере на лист хартия А4.
От януари до юни 2014 г., Ford е продал приблизително 120 000 автомобила, оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost двигател, в сравнение със 104 000 за първите шест месеца на 2013 г. – ръст от над 15%. За първата половина на 2014 г. 1.0-литровиятEcoBoost съставя 47%от общите продажби на B-MAX (79% в България), 33% от тези на Focus (68% у нас) и 30% наFiesta (25% в България)**.
„Клиентите искрено се наслаждават на преимуществата на този малък двигател, който предлага страхотна икономичност, без да прави компромис с рафираността и динамиката“, каза Барб Самарджич, Главен мениджър операции във Ford-Европа. „Гамата модели, които предлагат 1.0-литровияEcoBoost двигател, ще нарастне до 11 автомобила, когато след няколко месеца представим и новото Mondeo“.
През юни 1.0-литровият EcoBoost отново бе провъзгласен за Световен двигател на 2014 заради управляемостта, динамиката, икономичността, рафираността и технологиите си – преборвайки конкуренциятана премиум марки и супер коли.
„Тазгодишната надпревара беше най-оспорваната досега, но 1.0-литровият EcoBoost продължава да не отстъпва по няколко причини – страхотна рафинираност, изненадваща гъвкавост и отлична ефективност“, сподели Деан Славнич, Съпредседател на 16-ите награди Световен двигател на годината и редактор на сп. Международни технологии за двигатели, който връчи наградата. „1.0-литровият EcoBoost двигател е един от най-изтънчените примери за проектиране на двигатели“.
Двигателят досега е спечелил 13 големи награди. В допълнение към 7-те приза Световен двигател на годината за три поредни години, включително за Най-добър нов двигател на 2012 г., 1.0-литровият EcoBoost беше отличен още с Международната нагарада Паул Пийч 2013 за технологични иновации в Германия; DewarTrophy от Кралския автомобилен клуб във Великобритания; Наградата за важно научно откритие на списание PopularMechanics, САЩ. Fordе и първият автомобилен производител, спечелил наградата на Ward за един от 10-те най-добри двигатели с 3-цилиндров агрегат.
Представен в Европа през 2012 г. с новия FordFocus, 1.0-литровият EcoBoost вече е наличен в още 9 модела: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAXиGrandC-MAX, TourneoConnect, TourneoCourier, TransitConnectиTransitCourier.
Наличен във версия със 100 и 125 к.с., Ford наскоро представи и нова версия на двигателя със 140 к.с. в новите FiestaRedEditionиFiestaBlackEdition – най-мощните серийни, масово произвеждани автомобили досега с 1.0-литров двигател, постигащи 0-100 км/ч за 9 секунди, максимална скорост от 201 км/ч, разход на гориво 4.5 л/100 км и СО2 емисии 104 г/км***.
Над 200 инженери и дизайнери от изследователските и развойни центрове в Аахен и Меркених, Германия и Дагенам и Дънтън, Великобритания, са прекарали повече от 5 милиона часа в разработката на 1.0-литровия EcoBoost двигател.
Компактният нискоинерционен турбокомпресор на двигателя се върти с до 248 000 оборота в минута – над 4 000 пъти в секунда и почти двойно на максималните обороти на турбодвигателите, задвижващи състезателните автомобили от F1 през 2014 г.
„Поставяйки нова летва в проектирането на двигатели в глабален мащаб, този 1.0-литров EcoBoost двигател доказа големия си успех пред най-важните съдии – нашите клиенти“, заяви Самарджич.
Двигателят се доказа като безспорен фаворит в Холандия, където досега през тази година представлява 38% от всички продадени автомобили Ford, при 35% от клиентите в Дания и 32% в Швейцария. В света се предлага в 72 страни.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай