Сряда, 8 Януари 2025

Барби губи атрактивността си

Публикация   19 Апр, 2014   /     investor   /     488

Производителят на култовата кукла Mattel мина в зоната на загубите

 

Заради спадащи продажби на обичаната в продължение на дълги години кукла Барби най-големият в света концерн за детски играчки Mattel премина в зоната на загубата. За слабия резултат допринесоха и по-ниските продажби в подразделението за играчки за най-малките – Fisher Price, обяви компанията в четвъртък, цитирана от Ройтерс.

През изминалото първо фискално тримесечие компанията отчита загуба от 11 млн. долара след печалба от 38,5 млн. долара преди година. Приходите се свиват с 5% до 946 млн. долара и не успяха да отговорят на очакванията на анализаторите. 

„Изправени сме пред предизвикателна среда в сектора на търговията на дребно“, заяви главният изпълнителен директор на базираната в Калифорния компания Брайън Стоктън.

Играчките от серията Fisher Price са се продавали по-слабо, както и колите - играчки. Към Mattel принадлежат и марките Matchbox и Hot Wheels.

Производителят трябва да се бори с тенденцията от последните месеци, според която много деца искат вместо играчки да получат смартфони или игрова конзола. Продажбите на куклата-икона например са паднали с 14% спрямо предишната година.

Затова Mattel иска да се възползва от процъфтяващия бизнес с блокчетата за сглобяване. За тази цел наскоро компанията придоби канадския производител Mega Brands за около 460 млн. долара, за да "атакува" датския си конкурент Lego.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha