Сряда, 8 Януари 2025

Българските цигари държат 44% от пазара

Българските цигари държат 44% от пазара
Публикация   24 Март, 2014   /     akcent.bg   /     2098

Българските цигари остават най-предпочитани от потребителите в страната въпреки лекото свиване на пазара, показват данните на компаниите от сектора за миналата година, пише Труд. Родните дружества държат 44 на сто от пазара, като 32,6% се падат на “Булгартабак”, а 11,4% - на “Кингс табако”.

Общият обем на продадените у нас цигари през 2013 г. е 11,5 млрд. къса при 11,6 млрд. година по-рано, отчита Агенция “Митници”. Внесеният в бюджета акциз върху тютюневите изделия е 1,8 млрд. лева. Почти половината от продадените цигари - 45,2%, са на цени до 4,60 лева за кутия. Най-ниски са продажбите във високия ценови сегмент - над 5,10 лева за кутия. Те заемат едва 11,9 на сто от пазара.


   У нас продължават да се предпочитат дълги и тънки цигари - те заемат общо над 35 на сто от пазара у нас. Все по-предпочитани стават папиросите “суперслимс”, отчитат родните компании. Повече интерес има към стандартните цигари в по-малки опаковки - по 10 броя. Те ще могат да се продават в страната до влизането в сила на новата европейска директива, според която най-малко в една кутия ще могат да се поставят по 20 цигари.
Три са основните причини за свиването на продажбите според “Булгартабак” - продължаващата криза, забраната за пушене на обществени места и ценовата война между компаниите в сектора.

От дружеството обясняват, че към четвъртото тримесечие на 2013 г. обемът на продадените от него цигари в страната е паднал с 2,6 на сто в сравнение с 2012 г. Делът им пък се е свил с 0,8% за последните дванайсет месеца. В същото време компанията продължава да се развива на външните пазари, като изнесената от нея продукция е нараснала с 19 на сто само за 2013 г.

Според “Булгартабак” част от международните компании поддържат по-ниски цени на продуктите си, отколкото в други страни. Намалената покупателна способност на населението също е фактор за спад на пазара. От компанията обръщат внимание на затрудненията на търговците на дребно, които по-трудно се добират до кредитен ресурс, а трябва да се справят и с все по-големия асортимент от продукти на българския пазар, заради което зачестяват фалитите им. Контрабандата в страната също остава над средните за ЕС нива, сигнализират от българската компания.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha