Във втора поредна поръчка за модернизация на тролейбусния транспорт в  Плевен обединение с участието на унгарската "Келет УТ" печели  надпреварата. Това става ясно от класацията на участниците в търга, с  която "Капитал Daily" разполага. Този път процедурата е за реконструкция  и разширение на тролейбусната мрежа в града с прогнозна стойност 9.7  млн. лв. Унгарската компания участва заедно със "Строймонтаж" като  обединение "Електротранспорт Плевен" в процедурата, обявена от  общинското дружество "Тролейбусен транспорт". Българско-унгарското  обединение предложи най-ниска цена за оптимизиране на мрежата – 8.9 млн.  лв., което взе превес в избора на изпълнител.
   Междувременно  поръчката, за която обединение "Стройдепо Плевен" между "Инфраструктурно  строителство" и "Келт УТ" беше избрано за изпълнител на тролейбусното  депо в общината, беше отменена от Комисията за защита на конкуренцията  (КЗК) по жалба на два от участниците и върната на етап ново разглеждане  на документите за подбор. Изграждането на обектите се финансира по  проект за развитие на градския транспорт в Плевен за близо 24 млн. лв.  по оперативна програма "Регионално развитие". За да бъдат усвоени  европейските средства, местната управа трябва да завърши в срок  обектите, който изтича през май 2015 г.
               Двама от трима 
  В  обявената още през август процедура за избор на изпълнител взеха  участие три кандидата - "Електротранспорт Плевен", "АВИС Тролейбусна  инфраструктура"("Авис инженеринг", "Валмекс", "Евротранспроект") и  държавно предприятие "Транспортно строителство и възстановяване", което  беше отстранено на етап технически предложения и преди дни подаде жалба в  КЗК. Първите два участника получиха равен брой от по 50 точки при  техническата оценка, но ценовото предложение на "АВИС Тролейбусна  инфраструктура" е с няколко хиляди по-малко, или 9 млн. лв.  
Очаква  се "Тролейбусен транспорт" да подпише договор с избрания изпълнител, ако  антимонополният регулатор не уважи жалбата на ДП ТСВ.
          Проба-грешка
   Отменената  обществената поръчка е втори опит на местните власти да изградят  тролейбусно депо в града. КЗК отмени първия търг, след като откри  ограничителни критерии за подбор на кандидатите по жалба на компания,  закупила документация за участие - "Прогрес билдинг къмпани".
Вторият търг беше атакуван от обединението "Монолит-Авис-Пътища и мостове", в което влизат "Монолит"(София), "Авис инженеринг" и "Пътища и мостове" и обединение "Монолит-Хоризонт МК", съставено от "Хоризонт Иванов", "Монолит" (Плевен), "Инжстрой" и "Иво Петров архитекти". Според жалбоподателите не е ясно дали "Стройдепо Плевен" е оферирал стойност за доставка на технологично оборудване в общата цена за изграждане на депото.
Според тях "оскъдната информация" за унгарската "Келт УТ" и специфичните проектантските възможности на "Инфраструктурно строителство" будят съмнения за избора на победител. Изпълнителният директор на "Тролейбусен транспорт" Ангел Несторов каза за "Капитал Daily", че все още дружеството не е решило дали ще обжалва решението на антимонополния регулатор пред ВАС.
Българско-унгарският консорциум беше избран отново на база най-ниска оферта – 6.9 млн. лв. при прогнозна стойност 7.8 млн. Прави впечатление, че всички допуснати участници до ценовите оферти получиха максимален брой точки за техническо изпълнение и срок.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай