Сряда, 1 Януари 2025

Предвижда се отново автосервизите да са с лиценз

Предвижда се отново автосервизите да са с лиценз
Публикация   19 Ноемв, 2013   /     Галена Спасова   /     394

25 % от пътнотранспортните произшествия са заради техническа неизправност

 

Среща на Национална асоциация на сервизите извършващи авторепаратура, Съюза на автосервизите в София и Сервизи за качество в автомобилния ремонт –Русе се проведе днес в Русе. На срещата присъстваха Емил Германов председател на САС, Иван Вълков – народен представител от ПП ГЕРБ, Ивайло Московски  – народен представител от ПП ГЕРБ и бивш министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Динко Хулка член на управителния съвет на НИСИА и представители и членове на сдружение СКАР

Бяха обсъдени проекти за допълване на Закона за движение по пътищата и създаване на Наредба, с която да се въведе регистрацията на автосервизите. Идеята е  всички ремонтни дейности по моторните превозни средства да се извършват само в оторизирани автосервизи и всички подобни дейности, извършвани извън тези салони, да подлежат на санкции.

Сервизите също трябва да бъдат разделени на категории спрямо услугите които предлагат. По този начин ако един сервиз има разрешение и отговаря на условия само за смяна на гуми например, да не извършва други дейности. Ако  иска да извършва много дейности, то тогава трябва да отговаря на всички изисквания и да получи такъв сертификат.

„Тази идея не трябва да се третира като лобизъм. Не става въпрос да се делят сервизите на малки, средни и големи, а на легални и нелегални, да се намали сивия сектор и всички да са с равни права и задължения. „ каза Емил Германов

Цели се намаляване не сивия сектор, както и сигурност на клиентите. Частите,  които се използват, ще бъдат с гаранция, ремонтът на автомобила ще бъде с гаранция и ще се прави по всички стандарти и мерки за безопасност.

25 % от пътнотранспортните произшествия са заради техническа неизправност на автомобилите. За това имаше и предложение всеки автомобил да бъде със сервизна книжка, за да може да се проследи къде е вината в шофьора / собственика на автомобила или в сервиза където е извършен ремонт на дадена част.

Друг проблем който беше обсъден е липсата на добре обучени кадри.

„Сега един човек се обучава в рамките на няколко години след като бъде нает” се оплакаха от бранша. С въвеждането на дуалното обучение, по пример взет от Германия, този проблем би трябвало да се изчисти с времето. В разискването на този проблем се стигна и до предложение да се квалифицират и професиите спрямо категоризацията  на сервизите.

Друг проблем е и поставянето на стари автомобилни гуми. Около 30% от пътнотранспортните произшествия, които са се случили заради неизправност на автомобила са заради стари гуми. Иска се да бъде забранено използването и препродаването на стари гуми.

Обсъди се и какви контролни мерки ще бъдат взети, а именно кой ще контролира спазват ли се или не изискванията в тази бъдеща наредба. Това най- вероятно ще бъде държавен орган, който ще прави проверки и ще налага санкции за нарушения, но за да не бъде компрометирана този орган и да бъде обявен за корумпиран се обсъди и създаване на Камара на Автосервизната дейност. Тази камара освен за спазване на новите наредби ще защитава и правата и интересите на всички асоциации и сдружения.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha