Неделя, 29 Декември 2024

"Свежите" плодове и зеленчуци ще идват от до 150 км. от големите търговски вериги

Публикация   19 Септ, 2013   /     capital   /     1746

Производителите на български плодове и зеленчуци отчитат по-голямо присъствие в търговските вериги

Министерството на земеделието и храните работи по проект за въвеждане на изисквания за "свежи" плодове и зеленчуци, които трябва да бъдат произведени на не повече от 100-150 км от магазина, в който се продават. Това съобщи вчера пред журналисти министърът на земеделието Димитър Греков.
Идеята бе споменавана неофициално като част от мерките за подпомагане на зеленчукопроизводството, след като в началото на лятото от сектора протестираха заради ниски изкупни цени и контрабанден внос от съседни държави.

  Допитване на "Капитал Daily" до представители на бранша показа, че идеята среща подкрепа, но има редица притеснения дали производителите могат да осигурят необходимите количества и проверки на качеството, за да продават в големите магазини.

 
В момента се търси възможност доставките на "свежи" плодове и зеленчуци в търговските вериги да се правят от райони, които са отдалечени на не повече от 100-150 км от конкретния магазин, съобщи вчера земеделският министър Димитър Греков пред журналисти. По неофициална информация за целта се обмислят промени в закона, които да въведат понятие свежа продукция и съответно изисквания към нея. Най-вероятно търговците пък ще бъдат задължени да ги продават на отделни щандове от другите плодове и зеленчуци, каквито изисквания влизат в сила например за биопродуктите.

  "Идеята има своите плюсове, защото производителите ще могат да влязат в търговските вериги", коментира председателят на експертния съвет по плодове и зеленчуци към асоциацията на земеделските производители Цветан Цеков. По думите му подобно изискване би било в полза и на потребителите, тъй като продуктите, произведени от недалечно разстояние, няма да имат нужда от допълнителни съставки за съхранението им.

  "По този начин би се насърчило българското производство", коментира и Валентин Стойков, производител на зеленчуци от района на Стара Загора. Според него обаче разстоянието трябва да се обмисли "много добре", защото, ако се заложи изискването то да е 100-150 км, ще се ограничи възможността да се продават в столицата "свежи" продукти от редица традиционни за овощарството, райони като Сливен например. 

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha