Немският концерн води разработка на втора модификация на най-икономичния сериен автомобил в света - XL1. Новата версия ще е по-голяма на дължина и широчина и ще има друг силов агрегат. Независимо от това тя може да се смята и за модификация на XL1, и за нов модел, който може би ще бъде кръстен XR1.
Силовият агрегат на XL1 е комбинация от дизел и електромотор, но той няма да се монтира в XR1. В него ще се появи двулитров, бензинов, турбо мотор от VW Golf GTI последното поколение, който в момента е в два варианта на мощност - 220 или 230 к.с. Тъй като този мотор е по-голям, заради двата си цилиндъра в повече, се налага промяна и в структурата на колата, която ще е по-дълга и по-широка. Новият мотор ще бъде куплиран с шестстепенна роботизирана DSG кутия.
Независимо от по-големият мотор, новата модификация ще е по-лека със стотина кила, заради отсъствието на електромотора и акумулатора. Това ще направи XR1, ако влезе в серийно производство, най-бързият модел в гамата на Volkswagen. До стотака колата ще се ускорява за 4,6 секунди, а максималната скорост ще достига 305 км/ч.
Пълноприводният Golf R, който е най-бързата и динамична кола на марката днес, цифрите са съответно 5,7 секунди от 0 до 100 и 250 км/ч максимална скорост.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай