Общността на европейските спедитори за жп превоз на товари и Международния съюз на компаниите за комбинирани превози жп –шосе (UIRR) обявиха своите взаимни намерения съвместно да изследват начините за промотирaне на ползите от комбинирания (шосе-жп) транспорт, както и от железопътните услуги на европейско ниво. През следващите месеци ще бъдат уточнени детайлите около съвместното им начинание.
През изминалата година секторът на комбинирания (шосе-жп) транспорт в Европа претърпя свиване. Отчетени са с 5% по-малко тон километри и с 11% по-малко партиди, в сравнение с 2011 г.
Този резултат вероятно се дължи на спада в европейската икономика, причнен от кризата, който от своя страна води и до занижено търсене на товарни транспортни услуги. Друга вероятна причина е значителната загуба на капацитета на влаковите маршрути по стратегическите трансалпийски маршрути заради няколкоседмичното затваряне на дългата линия за реконструкция.
В същото време непридружениият комбиниран транспорт на дълги разстояния (UCT), при релации над 300 км, е със сравнително добри резултати за 2012 г., докато този на къси разстояния UCT и придруженият комбиниран транспорт (RoMo) определено претърпяват значителен спад. Изчислени са 4% понижение на тонкилометрите за UCT и 19% спад при тонкилометрите в RoMo.
Превозът на полуремаркета в специализирани вагони (pocket-wagons) е достигнал своя връх, от както се води статистика, отбелязват от UIRR.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай