Брюксел иска да попречи на изкуствения интелект да размива границите между факти и измислици. В тази връзка днес поиска от компаниите за първи път да измислят етикет, чрез който да се идентифицират текстове и изображения, генерирани от AI, за борба с дезинформацията.
Днес вицепрезидентът на Комисията по въпросите на ценностите и прозрачността Вера Йоурова и комисарят по вътрешния пазар Тиери Бретон се срещат с представители на около 40 организации, които са подписали Кодекса на ЕС за борба с дезинформацията. Те включват Microsoft, Google, Meta, TikTok, Twitch и по-малки компании, но не и Twitter, който скоро го напусна.
Изискването е компаниите, внедряващи генеративни AI инструменти, като ChatGPT и Bard, с потенциал да генерират дезинформация, да маркират създаденото от ботовете съдържание. ЕК изисква промените като част от усилията за борба с фалшивите новини.
Представен в края на миналата година от OpenAI, ChatGPT се превърна в най-бързо развиващото се потребителско приложение в историята и постави началото на надпревара сред технологичните компании да пуснат на пазара генеративни AI продукти.
Загрижеността обаче нараства относно потенциалната злоупотреба с технологията и възможността тя да се използва за производство на много повече дезинформация от преди. Дори от някои правителства.
Пример за такива фалшиви изображения бяха тези на папата и известни политици, носещи палто на Balenciaga, които станаха популярни по-рано тази година. Това очевидно ги изплаши – и сега политиците искат да етикетират такива дълбоки фалшификати.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай