Представители на фирмата изпълнител разгледаха 6 етапа на развитие на Градската железница, като основен е първи етап. Изрично беше подчертано, че възложителят не е задължен да следва посочената последователност.
Реализацията на първи етап ще свързва централна гара Русе – гара Разпределителна – Русе север – КТМ – Мартен и ще бъде с обща дължина 16.434 км и времетраене 39 минути, от които 13 минути за спиране и престой по гари и спирки и 26 минути в движение.
Втори етап се отнася до изграждането на отклонението до Индустриален парк, като ще обхваща маршрут с дължина 3,154 км, преминаващ през Русе разпределителна – Русе изток.
През трети етап се предвижда изграждането на връзката на гара Север със северната околовръстна жп линия, Музея на транспорта, Речна гара, гара запад и гара Долапите и ще бъде с обща дължина 5,9 км. Характерно за това предложение е неговата привлекателност, предвид панорамната линия по р. Дунав.
Четвърти етап предлага маршрут Русе пътническа – спирка „Долапите“ - Гара Долапите – спирка „Божичен“ – гара Иваново и обратно с дължина на линията 21 км.
Етап 5 осъществява 16-километрова връзка от Русе пътническа през Русе разпределителна до Гюргево север.
Оптимистичният етап 6 предлага 111 км връзка с летището в Букурещ при маршрут Русе пътническа – Русе разпределителна – Гюргево север – Букурещ – Отопени (летище).
Предлага се да бъдат използвани 4 броя дизелови мотриси в участъка гара Русе север – Мартен още с пускането на първи етап, които в пикови часове, сдвоени ще могат да превозят до 2400 души в едната посока. Извън натоварените часове може да бъде отдели една мотриса с капацитет 300 пътника за обслужване Русе пътническа – Русе разпределителна – Гюргево север.
Още на първи етап трябва да се изградят 5 нови жп спирки „Родина“, „Университета“, „Безмитна зона“, „Булмаркет“, „Лукойл“, както и нов жп участък преди град Мартен с дължина 613 м, жп спирка „Мартен“ и автопаркинг. Необходимо ще бъде ремонтирането на 10,2 км железен път и съоръжаване на гара Русе север и заводска гара ДИЗ "Тегра" с Електрически централизации за автоматично управление на движението на влаковете.
браво, дано се изпълни