Въпреки дълговата криза през 2012 г. пазарът на луксозни стоки ще нарасне с 10%. Това съобщава германският в. Handelsblatt, като цитира доклад на консултантската компания Bain&Company, изготвен по поръчка на италианското обединение на производители на луксозни стоки Altagamma. Според изчисленията тази година за предмети на лукса – бижута, скъпи автомобили и вина – ще бъдат похарчени около 750 мрд. евро.
Само безмитните луксозни покупки в Европа през 2012 г. ще нараснат с 28% до над 30 млрд. евро, посочва компанията Global Blue, която е специализирана в безмитната търговия. Клиентите ще оставят по-голямата част от парите си в Париж и в бутиците на други големи френски градове - близо 7 млрд. евро. На второ място като център за търговия с луксозни стоки се нарежда Италия, а Германия остава на четвърто място с очакван оборот от 4.8 млрд. евро.
Най-търсени луксозни стоки - с дял от 27% - са аксесоарите като дамски чанти, часовници, бижута и обувки. Увеличава се и броят на мъжете, които дават пари за скъпо облекло - през 2012 г. този пазарен сегмент вероятно се очаква да отчете растеж от 10% до 26 млрд. евро, изравнявайки се с пазара на луксозно дамско облекло, който достига обем от 27 млрд. евро.
Най-големите купувачи на луксозни стоки са китайците, които надминават руснаците като клиенти на луксозните бутици в цял свят. Те обаче пазаруват много и на вътрешния пазар – за първи път китайските потребители на луксозни продукти задминават японските, харчейки над 27 млрд. евро.
Скъпите коли винаги са били сред най-предпочитаните луксозни стоки, но този пазар расте значително по-бавно. През 2012 г. растежът вероятно ще бъде едва 4% до 290 млрд. евро.
Браншът получава тласък от Азия, където все повече успешни бизнес дами си позволяват луксозна кола - особено предпочитан е моделът Maserati GranCabrio, а близо 30% от клиентите на Maserati в Китай са жени.
Китай е важен пазар и за производителите на скъпи вина, като тази година е отчетен растеж от 12% до 51 млрд. евро. Бизнесът с вина и шампанско от 2009 г. бележи растеж в двуцифрени стойности. Шампанското има дял от около 30% и остава сред най-предпочитаните луксозни напитки. Китай вече е сред най-големите вносители на вино, като се очаква за 5 до 10 години да заеме и първото място.
Кризата се отрази на строителите на яхти, които през 2012 г. отчитат растеж от едва 2%. Все пак обаче този сегмент от пазара на луксозни стоки също нараства.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай