Националния картинг шампион в клас Ротакс Макс Георги Тачков бе на крачка да достигне финалното състезание на световното първенство на Ротакс Макс в Португалия. 15 годишния русенец който наскоро тества за Лотус във Формула ADAC Masters впечатли и на моменти бе най-бързия пилот на пистата. Тачков направи поредица изпреварвания като два пъти за по-малко от 10 обиколки от края на колоната влизаше в топ 10! За съжаление обаче повреда в двигателя в последната гонка му попречи да достигне исторически първи финал за България на това първенство.
Всички участници имаха на разположение еднаква техника като гуми, шасита и двигатели.
Тачков бе един от най-младите състезатели в класа си съставен от шампионите на 52 страни, а заради финансови трудности той бе и един от малкото които не бяха тренирали предварително на пистата. Така в тренировките Георги трябваше да учи пистата и да привиква към шасито Соди Карт. Въпреки това той стартира много убедително давайки 13-то време на първата тренировка и остана уверен за предстоящата квалификация.
Георги Тачков:
Пистата Алгарве край Портимао е изключително бързо трасе и нивото на конкуренцията тук е невероятно високо, почти всички са по-възрастни и опитни от мен с много международни успехи. В тренировките трябваше да науча пистата докато се адаптирам към карт който няма предни спирачки, това за мен е новост защото през изминалия сезон съм привикнал да се състезавам с предни спирачки и да спирам много по-късно. Това обаче не ми попречи да покажа, че мога да бъда бърз и на световната сцена.
Квалификацията отреждаше стартовата позиция на пилотите за трите състезания които определят кои пилоти да се състезават на финала. Времето бе облачно, но много бързо от океана нахлу силен вятър. Тачков обаче караше сам и така губеше много скорост на дългите прави заради бурния вятър, а накрая и най-бързата му обиколка бе провалена от трафик, така в края на квалификацията той бе на 24-та позиция.
Разочарованието обаче бе за кратко. Младия български пилот веднага показа какво да се очаква от него още по време на тренировката преди състезанията като даде второ време и то с 0.9 сек. по-бързо от времето си в квалификацията!
В първото състезание Георги летеше и в по-голямата част от него бе най-бързия пилот на пистата. Веднага след старта той започна да изпреварва един по един, а често и по двама пилоти на веднъж за да се добере до 7-мата позиция в състезание само от 11 обиколки!
Във второто състезание сценария отново бе на път да се повтори, Георги достигна отново до 7-мата позиция две обиколки преди края, но допусна грешка и завърши 18-ти като започна да усеща прекъсване на двигателя си.
За сутрешната тренировка от предпоследния ден на надпреварата времето бе много лошо, за първи път пилотите трябваше да карат под силен дъжд. В хаоса обаче организаторите сътвориха гаф и намериха мокрите гуми маркирани за Тачков едва 2 мин. преди края на тренировката! Така той трябваше да участва в третото решително състезание без никаква тренировка на дъжд.
Това нямаше особено значение, защото още във втората обиколка от решителното състезание двигателят му спря.
Георги Тачков:
По време на квалификацията губех много време защото нямаше пилот пред мен на който да му използвам въздушната диря на дългите прави, а накрая и най-бързата ми обиколка бе провалена.
Въпреки това бях сигурен, че мога да бъда много по-бърз и го доказах веднага на тренировките с второто си време като подобрих с близо 1 сек. и времето си от квалификацията. Когато нямах проблеми можех да се боря с лидерите. Два пъти успях от задни позиции да ги настигна и то за по-малко от 10 обиколки в които често давах и най-бърза обиколка. В първото състезание времената ми бяха по-бързи от тези на победителя Лахейн от Австралия, но за съжаление повредата в електрическата система на двигателя ми коства шанса за успех! Много съм разочарован по такъв начин да пропусна участие във финала.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай