Сряда, 10 Декември 2025

91.3% от домакинствата в област Русе имат достъп до интернет в домовете си.

91.3% от домакинствата в област Русе имат достъп до интернет в домовете си.
Публикация   10 Дек, 2025   /     akcent.bg   /     68

Най-активни потребители на интернет са лицата с висше образование – 97.7%.

   През 2025 г. 91.3% от домакинствата в област Русе имат достъп до интернет в домовете си.

   През 2025 г. 86.7% от лицата на възраст между 16 и 74 навършени години в област Русе използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място.

   Най-активни потребители на интернет в област Русе са лицата с висше образование – 97.7%. По пол процентите са почти равни – 86.9% от жените и 86.4% от мъжете използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място.

   През 2025 г. 38.2%[1] от лицата в област Русе използват глобалната мрежа за взаимодействие с административни органи и публични институции.

   През 2024 г. 51.5%[2] от лицата в област Русе пазаруват онлайн за лични цели.

 

                                   Методологични бележки

                 Изследването за използване на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в домакинствата и от лицата е част от Европейската статистическа програма и се провежда ежегодно в България съгласно Регламент за изпълнение (ЕС) 2024/2182 на Европейската комисия. Изследването се финансира съвместно от НСИ и Европейската комисия съгласно подписано споразумение между двете институции. Основната му цел е получаване на надеждни сравними данни, които да отразяват разпространението и използването на ИКТ на национално и европейско ниво. Обект на изследването са домакинствата и лицата в домакинствата. Единица на наблюдение са всички обикновени домакинства и лицата в тях на възраст от 16 до 74 навършени години, като от 2025 г. в изследването са включени и лицата на възраст от 75 до 89 години. През периода април - юни 2025 г. са анкетирани 4 258 домакинства, избрани на случаен принцип, и 8 421 лица в тези домакинства. Методът на анкетиране е персонално интервю, проведено от анкетьор, служител на НСИ.

 Повече информация и данни от изследванията за използването на информационни и комуникационни технологии в домакинствата и от лицата, могат да се намерят на сайта на НСИ и в Информационна система ИНФОСТАТ.


[1] Относителният дял се отнася за лицата, които използват интернет за взаимодействие с административни органи и публични институции през последните 12 месеца преди интервюто.

[2] Относителният дял се отнася за лицата, които купуват стоки и услуги през последните 12 месеца преди интервюто.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още