В последните месеци бяха въведени десетки участъци с измерване на средна скорост, но според редица граждани и шофьори липсва яснота по ключови въпроси - как се изчислява средната скорост при често променящи се ограничения, какъв е толерансът, какви са реалните параметри на контролираните отсечки и най-важното - къде са те?
Контролът трябва да бъде ясен и предвидим, защото само тогава има възпитателен ефект. В момента обаче водачите често не знаят каква е допустимата средна скорост и как се определя тя, особено в участъци, където ограниченията се редуват – 90, 60, 70, 50, 90 километра в час. Прозрачността повишава доверието на обществото в системите за пътен контрол.
Като част от работата ми по темата създадох интерактивна карта на участъците с контрол на средната скорост в България за приложението Google Maps. Създадох картата в рамките на час, използвайки публично достъпни данни.
В рамките на парламентарния контрол изисквам от министъра на регионалното развитие и благоустройството да се изготви и поддържа официална интерактивна карта на всички участъци със средна скорост, включително разрешените стойности и толеранс, както и да се публикува методиката, по която се определя разрешената средна скорост в участъци с различни ограничения.
Ако Министерството реши да пристъпи към създаването на официална интерактивна карта, с удоволствие бих предоставил безвъзмездно достъп до вече изготвената карта, за да спестим време, усилия и средства.
Инициативата има за цел да повиши прозрачността, доверието и безопасността на движението по българските пътища.
Всъщност, Платформата Waze вече предупреждава водачите предупреждава за отсечките за закичане на средна скорост, като проследява и оставащите километри от влизането в контролирания пътен участък.
Вече има и още по-модерни платформи, които освен това предупреждение, завадат и скоростта, с която калата да се движи, за да не влеза в зоната на глобите.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай