Вторник, 30 Септември 2025

Драганов: В землището на община Русе цената на декар магистрала стига до 7000 – 8000 лева.

Драганов: В  землището на община Русе цената на декар магистрала  стига до 7000 – 8000 лева.
Публикация   30 Септ, 2025   /     akcent.bg   /     97

Археологическите проучвания по трасето няма да забавят строителството, обеща членът на УС на АПИ инж. Венцислав Атанасов

Областният управител Драгомир Драганов, който присъства днес на информационния ден относно финансирането и изграждането на магистралата Русе- В. Търново отбеляза, че вече над 60% от предвидените обезщетения за отчуждените имоти са изплатени. Той обясни, че това са почти 8.5 милиона лева от общо над 13.7 млн. лева.

От Областната администрация полагат всички усилия за максимално бързо обработване на постъпилите документи и съответно изплащане на сумите на хората. Драганов сподели още, че магистралата ще има връзка и с новия мост над река Дунав при Русе – Гюргево. Според него това е от ключово значение, защото над 60% от всички превозни средства, преминаващи северната ни граница минават през настоящия Дунав мост.

    Областният управител посочи още, че само за миналата година в двете посоки през Дунав мост са преминали около 3.2 милиона превозни средства. Драганов отчете, че въпреки основния ремонт на съоръжението трафикът на превозни средства непрекъснато се увеличава през моста. Не на последно място Драганов посочи, че новата магистрала и моста ще имат ключово значение за икономическото развитие на региона след приемането ни в Еврозоната. Колкото до изплащаните обезщетения Драганов сподели, че в землището на община Русе цената на декар стига до 7000 – 8000 лева.

„Това, което трябва да се случи, е до 2029 година най-късно проектът за магистрала Русе – Велико Търново да бъде реализиран. Трябва да се действа бързо“, каза пък ръководителят на Представителството на Европейската комисия (ЕК) в България Йорданка Чобанова. „Проектът е наистина от стратегическо значение за България, но също така и за Европа. Той свързва Балтийско, през Черно море до Егейско море. Този проект ще направи България силен регионален лидер, ще подобри живота на хората и ще адресира и много важен въпрос, свързан с обезлюдяването, който ще направи Северна България по-добър притегателен център за инвестиции и за работни места“, каза още Чобанова. Тя отбеляза още, че след присъединяването на България към Европейския съюз, благодарение на кохезионната политика в страната са изгардени 375 км. пътна инфраструктура, а други над 1700 са реабилитирани.

  В рамките на информационния ден беше представен актуалният строителен напредък по трасето на новоизграждащата се магистрала и техническите решения по строителството. Членът на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Венцислав Атанасов уточни, че археологическите проучвания по трасето няма да забавят строителството.

На събитието присъстваха редица представители на държавната и местната власт, сред които директорът на Областното пътно управление инж. Стамен Савов. 

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още