Неделя, 10 Август 2025

Маритим Амелия e предпочитан предимно от румънци и българи заради предлагания качествен туристически продукт

Маритим Амелия e предпочитан предимно от румънци и българи заради предлагания качествен туристически продукт
Публикация   10 Авг, 2025   /      Текст и снимки: Румен НИКОЛАЕВ   /     41

Гости на хотела са и почитатели на теманичния туризъм

   Макар и част от веригата Маритим, хотелски комплекс Амелия следва маркетинг политиката на „Албена” АД. Като се спазват стандартите на германската верига, която която управлява 48 обекта в осем държави, влиза в България през 2017 година и по-точно- в Албена.

 Той е тематичен хотел, посветен на първата жена пилот, прекосила Атлантика, Амелия Еърхарт.

 / 5-звезден Maritim Hotel Amelia във ваканционно селище „Албена“ бе сред отличените в годишните награди на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация за 2022 година в раздел „Най-добър 5-звезден концептен Ultra All Inclusive хотел“/.

 

   Елена Иванова е генерален мениджър /комплексен управител/ на петзвездния Маритим Амелия. В курортен комплекс „Албена” е четвърти сезон, а бранша е повече от 40 години.

  Професионалният и път е минал предимно в съседен на „Албена” курорт, от стажант до комплексен управител.

   Концепцията за предлагания туристически продукт ,,ултра он инклузив,, за разлика от този на Маритим Парадайс блу, е на мениджмънта на управата на комплекса и на хотела, споделя Иванова. Това разделение е направено на база търсенето на продукта.

   Основният процент гости на „Амелия” са румънци, следват българите, като общо представляват 48 процента, около 35 на сто са германци, поляци, чехи и вече турци.

   Най-атрактивен се оказва панорамният басейн на 10-я етаж с отлична гледка към пложната ивица на комплекса и с отлични възможности за релакс и събития. Всъщност, наложеният вход с изключение на ВИП етажа случайно ли го има?

Гостите на хотела, които имат желание да се възползват от различното усещане, не се спират пред възможността да го изпитат за разлика от онези, които просто искат да се възползват. Това е направено, за да може гостите да получат спокойствие и да релаксират, да се чувстват ВИП на ВИП-а. Случва се и да се организират частни партита след 20 часа, което доказва предимството за подобни събития.

Докато гостите с деца  предпочитат другата голяма атракция на двата хотела – Парадайс блу и Амелия -  детската секция с голямо ведро в единия басейн, предпочитан от деца и възрастни.

   Ясни са ранните записвания, но като че ли от тази година те стават много актуални за избралите да почиват в „Албена”. Как се случва това тук, в „Амелия”?

  Основно туроператорите предлагат ранни записвания за организираните туристи, а индивидуалните се ориентират за периоди, когато се предлагат по-преференциални цени.  Най-предпочитаното време се оказва празникът на Албена през септември, когато са и най-атрактивните предложения за следващия сезон.

 Стана характерно за курорта, че идват гости, които посещават и предпочитат един и същи хотел, идват вече за поредна година. Как е при вас”?

Да, така е, това са основно румънци и българи, които остават не по-малко от седмица.

 За повече от туристите в Албена Маритим Парадайс блу и Амелия са като брат и сестра. Всъщност кое е определящото за предпочитанията за единия или другия хотел? Може би ол инклузива?

  Да, той е водещ за гостите на Амелия. Преди всичко за семействата с деца.

  Няма как да не споменем и актуалната за туристическия бранш и този сезон тема за персонала. Как се правяте, откъде са привлечените от трети страни?

Персоналът ни е от Индонезия, Узбекистан и от България. Става въпрос за хотелската част. В ресторанта и барманския екип има и от Украйна. ” Сред работещите бармани Давид от Украйна е истинско откритие- владее 7 езика, в България е от 4 години и говори български без забележки. Особено атрактивен е при приготвянето на коктейли и впечатлява малки и големи.

  Част от големия екип бармани

 Като стана въпрос за екип- оказва се, че създаването на един успешен тим. Как се случват нещата тук?

Около 40 на сто от персонала са от миналата година. Това се вижда при работещите от Узбекистан, Киргистан, както и българи, които предпочетоха и тази година да са при нас. Привличаме и професионалисти от други хотели, но те са част от „Албена”. Васил не е стандартен управител, той просто явно е и атракция на гостите в ресторанта, привлякохме го от „Калиакра

  Тук в подкрепа идва и  Връзки с гостите в лицето на Ваня Димова /по-разбираемо и разпознаваемо- връзки с обществеността/, което определено е полезно най-вече за гостите.

   Тази позиция е важна, тъй като позволява да се решат навреме възникнали навреме проблеми, предложения за по-добро осмисляне на вечерите и др.  Просто обратната връзка се създава съвсем непосредствено.

    Ваня е за първа година в „Амелия”, работила в австрийския хотел на Албена. Доволна е от екипът, с който работи и се чувства част от него.

  Изхождаме от наблюдението и очакването всеки гост да се почувства важен и уважен. Особено част от тях много държат на това, да се почувстват специални. Различни са гостите, но ние правим необходимото, за да бъдат гости на петзвезден хотел.

     Впечатление правят немските туристи, които определено са по-дисциплинирани и по-лесно биват обгрижвани. Определено нашите гости предимно са семейства с деца, като очакват и разбира се, получават повече възможност и внимание за малките.

   Как се справяте с ползването на плажа- може би най- широката ивица в „Албена”, ако не и по цялото Черноморие?

Определено басейна с пързалките обира част от гостите, особено с децата, но основната част предпочитат морето. Като навсякъде, случват се гости със силно изразено желание да не спазват правилата  в такива случаи смесените патрули на наши и румънски полицаи решават възникналите спорове.

    Всеки ден без събота аниматорите също са в помощ на родителите и забавляват чудесно малките с шоу програми на сцената.

  Акцент в почивката е храненето. Как намирате обстановката и предлаганата в ресторанта храна?

  В ресторанта има жива музика, като изпълнителите са тематични.

  Със сигурност най-харесвана е българската вечер, когато се предлагат национални ястия, танцьори. Ястията на шеф готвача Стефан Димитров определено получаваха подкрепа, съдейки по празните чинии...

   Екипът на „Амелия” е сравнително нов, който в момента се формира и развива. Малцина са онези, които са от повече от 4-5 години  в комплекса. Но това пък е отлична възможност да се стикова и да бъде още повече харесван, смята Елена Иванова.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha