Общинските камери вече ще следят за превишена скорост. Това гласуваха депутатите на второ четене в Закона за движение по пътищата. Причина за промяната са смъртоносните инциденти у нас през последните години.
След като промените влязат в сила, МВР ще може да използва общинските камери, за да санкционира нарушителите. Само на територията на София има близо 800 общински камери. Приблизително около 300 от тях разполагат в функцията за автоматично разпознаване на регистрационните номера, като те биха могли да бъдат надградени и за измерване на скорост. Очаква се с промените драстично да се намали броят на катастрофите и контролът по пътищата да се затегне. А част от приходите от глобите ще отиват за съответните общини. За да се затегне контролът, депутатите приеха общинските камери също да се използват за налагане на глоби. Данните от тях ще се изпращат към МВР.
„С тези промени в закона би трябвало системите на МВР автоматично да получават тези нарушители. Камерите са с достатъчно добра резолюция. На тях може да се различи дори дали човек кара с колан или не, могат да се засичат различни маневри“, обясни директорът на "Управление и анализ на трафика" в Столичната община Димитър Петров.
„Те могат да засичат и други нарушения като преминаване на червен светофар, включително могат да засичат и говорене по телефона“, добави Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадали при катастрофи.
В София са разположени 800 камери за видеонаблюдение. Повечето от тях са поставени в малкия и големия ринг, както и на ключови кръстовища.
„Тези камери към момента не са сертифицирани за следене, например, на скоростните режими. Те трябва да бъдат надградени или да бъдат закупени специализирани такива“, посочи Петров.
От Асоциацията на пострадалите при катастрофи са категорични, че пътната безопасност ще се подобри. Но предупредиха, че освен сертифицирането на камерите, МВР и „Пътна полиция” ще се изправят и пред друго предизвикателство.
„Огромният обем нарушения, които ще се генерират, които те трябва да обработят, тоест те трябва да се готвят още от сега“, каза Тодоров.
Друга промяна в закона предвижда въвеждането на еднодневни винетки за леки автомобили с тегло до 3,5 тона. От Камарата на автомобилните превозвачи критикуваха решението.
„Честно казано, не знам колко хора биха се възползвали от тази еднодневна винетка. Не е ясно и каква ще бъде нейната цена все още. Просто едно отчитане на дейност. Днес ги добавяме, утре ще ги махаме, многократно сме казвали, че тол системата е най-справедливият начин за таксуване на изминато разстояние“, каза Димитър Димитров.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай