Просто нямаха пари: Проучване показва, че зумърите не са трезвениците, за които ги мислехме досега!

Просто нямаха пари: Проучване показва, че зумърите не са трезвениците, за които ги мислехме досега!
Публикация   10 Юли, 2025   /     akcent.bg   /     337

Идеята, че поколението Z е по някакъв начин фундаментално различно от другите възрастови групи, не се подкрепя от данните

  Консумацията на алкохол сред поколението Z вече като цяло е в съответствие с другите поколения, според ново проучване на IWSR.

   В 15-те държави, обхванати от проучването, делът на възрастните от поколение Z, които са навършили законната възраст за консумация на алкохол (LDA+), които заявяват, че са консумирали алкохол през последните 6 месеца, се е увеличил от 66% през март 2023 г. до 73% през март 2025 г.

   Увеличението на участието е особено забележимо в някои ключови страни през същия период: от 46% на 70% в САЩ, от 66% на 76% във Великобритания и от 61% на 83% в Австралия.

   Въпреки че общият процент от 73% все още е по-нисък от този на възрастните като цяло (78%), проучването установи, че поведението на консумиране на алкохол на джен зи вече не се различава много от това на другите поколения.

   Освен това, проучване открои няколко тенденции сред потребителите от поколение Z, които пият нискоалкохолни напитки. Тези тенденции показват, че техните навици на пиене са все по-сходни с тези на предишните поколения, когато са били на 20 години.

   Например, зумърите са по-склонни да опитат повече различни видове алкохолни напитки, отколкото пиещите като цяло.

   Те са малко по-склонни да пият твърд алкахол, отколкото всички възрастни пиещи като цяло.

   Те са значително по-склонни да пият алкохолни напитки в барове, ресторанти или клубове, отколкото възрастните потребители на алкохол като цяло.

Въпреки че пиенето на по-малко алкохол (умереност) става все по-популярно сред всички възрастови групи, поколението Z, противно на общоприетото схващане, не е водещо в това отношение. На въпроса дали са съгласни с твърдението „Опитвам се да пия повече“, зумърите са по-склонни да се съгласят в сравнение с другите поколения.

   Когато обаче пият умерено, техният стил се различава от този на другите възрастови групи. Това поколение е най-склонно да практикува периодично въздържание: Почти 60% от пиещите от поколение Z казват, че понякога се отказват напълно от алкохола за определен период от време, в сравнение с малко над 40% от възрастните като цяло.

   Ричард Халстед, главен оперативен директор в IWSR Consumer Insights, казва: „Тенденцията да се пие по-малко набира скорост сред всички пиещи от няколко години. Но идеята, че поколението Z е по някакъв начин фундаментално различно от другите възрастови групи, не се подкрепя от данните. Например, знаем, че консумацията на алкохол е свързана с доходите.

   Поколението Z навлезе в зряла възраст по време на криза с разходите за живот. Цените се повишиха особено рязко в баровете и ресторантите – местата, на които поколението Z се радва най-много. Всяка година все повече от тези млади хора навлизат в трудоспособна възраст, а тези, които вече са в работната сила, започват да печелят повече. Мисля, че те ще пият по-често с увеличаването на доходите им – точно както са правили милениалите преди тях.“.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha