Бейхан Зейнел е от Русе. 20 г години до момента е бил в Турция- 17 години като управител по различни хотели от веригата TUI.
Комплексен управител е на Дунав плаза от близо година. Започнал е професионалният си път именно в емблематичния за Русе хотел, по времето на Симеон Симеонов, по времето на Балкантурист. Работи 4 години като сервитьор. На пожеланието преди да напусне да се върне един ден отново на работа в Дунав, Бейхан е отговорил- НИКОГА. Но...
За времето, когато работи в хотелите на TUI в Турция, в Анталия, където освен всичко друго сервизът е на много високо ниво. Първото място, където отива, е Риксус Премиум, един от най-хубавите хотели. С перфиктния си турски и добрите обноски като сервитьор в Дунав впечатлява представител на мениджмънта, който му предлага работа. Естествено, заплатите там са апетитни, но не само. Тогава Бейхан е на 22 години и търси приключение, да се развива в бизнеса.
Там успява да реализира и друга мечта- за завърши виске образование. Дипломира се като магистър със специалност „Бизнес маркетинг”, хотелиерство, след още две години следване получава и документ за „Управление на болнични заведения”.
Обслужването в труските курорти, най-вече в Анталия, отдавна и навсякъде е известно, е на много високо ниво.
Като се върнах в Дунав плаза, желанието ми е да внедря този висок стандарт, който комплексът заслужава. Да получават клиентите същия този сервиз. Вярно е, че Дунав е известен с виотоно си ниво на обслужване, но с опитът ми в една световно известна верига исках да надградя това, което беше до този момент. Необходимо е така да се направи, че клиентите да проявяват интерес към комплекса, към марката „Дунав плаза”.
А това най-вече зависи от обслужването, от персонала, от посрещането до изпращането. А Турция и пословична с гостоприемството си, нещо, което и у нас го имаше преди време.
За съжаление, в последните години това гостоприемство, поне в публичния сектор отсъства. Не се стремим да „бръкнем в джоба на клиента и за получим каквото очакваме”. С думи само.
Какво правят в Анталия и не само. Ако не ти стигат в момента някоя и друга лира, то сервитьорът „черпи”. Този жест е оценен и на следващия ден клиентът се отблагодарява в пъти повече. Стореното е оценено и трудно се забравя.
За Бейкан отновни постулати в хотелиерския и ресторантьорски бизнес са: хигиена, дисциплината, посрещането и изпращането на клиентите. Искам на всеки, който влезе в хотелската стая или в ресторанта, да му замирише на чисто. Не да видят, а да усетят чистотата.
Вече си повече от една година комплексен управител на Дунав. Впечатление прави, че в последно време се случват доста повече събития?
Така е, във времето преди мен са отказвали големи тържества, събития, защото трябвало да се прави разместване на маси и столове. Не разбирам как може да има хора в този бизнес, които да не са наясно, че те са в него, за да обслужват гостите, че те са важните.
Ето, аз съм комплексен управител и не се притеснявам да взема таблата и са взема поръчка, да отсервирам, когато се наложи. Не зная как ще прозвучи, но тази година направихме най- скъпото новогодишно предложение в града и имаше много скетпици, които смятаха, че ресторантът ще остане празен. Въпреки повечето места, гостите си имаха личното пространство, дансиг за танцуване... Всички бяха доволни, ще отбележа, че имаше и не малко чужденци, не румънци, а от Англия и от Турция.
Комплексът е на Феста холдинг, усещаш ли подкрепа от страна на собствениците?
Разбира се, това е една допълнителна сигурност и възможност да се работи спокойно. Но всичко това го постигаме със собствени сили и усилия. С труда на всички, на целия екип. В него имам колеги, с които преди 25 години съм работил като сервитьор. Това са хора, които ме приеха добронамерено и работим в синхрон.
Хотелски комплекс е своеобразна емблема на Русе. Кои бяха затрудненията, които в началото трябваше да преодолееш?
Трудно и неразбираемо за мен се оказа сблъсъкът с акминистративната машина- държавна и общинска. Имам чувството, че са създадени да ти затрудняват работата, а не да ти съдействат... Работил съм в хотел с 1354 стаи. С капацитет 3500 туристи. Където съм отишъл, навсякъде са ме посрещали като управител и един наистина голям данъкоплатец. Докато в Русе от хотелския бранш пак сме едни ог големите данъкоплатци. Най-малко заради това очаквах малко по-голямо уважение, не исках лично внимание... С това все още не мога да свикна. Най- честите отговори са „ще видим” и „не зная”...
Перспективата:
Дунав плаза е бизнес хотел, но може да разшири възможностите си и като туристически.
%image3%
Какъв процент са бизнес клиентите и нощувките в комплекса?
Половината или 50 процента са бизнес гостите., корпоративни клиенти. Една четвърт са посетители на Русе, които просто търсят приемлив подслон и останалите 25 на сто са гости за организирани събития.
Макар и този профил да показва, че комплексът е бизнес ориентиран, добре е да има и туристи. Това ще е добре и за бранша в града. Един такъв гост ще излезе и ще се разходи из града, ще купи някакъв подарът, ще пие по кафе извън Дунав плаза, ща иска и ще хапне нещо различно от това, което предлагаме ние. Той си плаща туристическата такса...
Като каза туристическа такса- как намираш това, което наложи общинската администрация и общинските съветници приеха?
Никъде по света не е виждано такова увеличение... От 90 стотинки стана 2.50 лв. Ние сме намерили решение това недоносче да не е за сметка на клиента... Бил съм в 63 страни, Европа, Азия, Америка... Никъде в света няма високи данъци за ресторантьорите. До момента не сме вдигали цени. Но пък всичко, което е към нас- доставки, услуги, се увеличават. Като прибавим и увеличението на данъка с 11 процента.
Какво от това, което представлява сега комплексът, не ти харесва?
Лятната градина на Дунав беше едно емблематично място- с кестена, с Бъбрека, с блатото, с шадраваните, с асмите... Сега бе било добре да има някакъв достъп отвън до лятната градина, какъвто до скоро е имало., за може клиентите да не обикалят през ресторанта.
Лятната градина и сега е много хубаво място. Би ми се искало да правим много партита, събития, но е заградена отвсякъде с жилища... За съжаление, дори и като спазваме всички изисквания относно шума, има доброномерени съседи, които от доста по-рано сигнализират органите на реда. Но това определено не се харесва на гостите.
Кухнята на ресторант Дунав плаза- за нея много съм спокоен. Тя е едно от най-сигурните звена, за които не се налага да мисля. Тук трябва лично да благодаря на шеф Петров, с когото съм работил преди 20 години. За мен е чест и сега да работя с него. Не съм суеверен, но отчитам факта, че с него сме родени на една и съща дата. Вероятно и затова се разбираме много... а от позиците, на които сме, това е рядкост.
Предстои ли промяна?
Засега всичко е въпрос на идейни виждания. Желанието ми е ресторантът да се отвори повече откъм площада. Там да бъде и частта ала карт, залата за събития да бъде част от основния ресторант. Смятам, че това ще стане.
Вече се говори за престоящ ремонт. Кога ще започне?
Вероятно в началото на следващата година. Със сигурност ще се бъде нещо по-хубаво. Вероятно ще има връзка между двете зали. В момента са направени два проекта, но и двата са съдържание и заслужават да бъдат изпълнени.
Колкото до стаите- ще бъдат реновирани вече всичките. Не е време да се говори колко ще струва този мащабен ремонт, но със сигурност ще бъде двуцифрена цифра в милиони.
Чувствам се в Дунав плаза на правилното място. Убеден съм, че с моя екип ще можем още много хубави неща да направим.
Най-хубавото за Бейхан е, че е късметлия в началото да бъде открит като амбициозен, търсещ развитие, както и заслужил доверие относно развитието на Дунав плаза. Почтенността е качество, каквото притежава и това му помага да се реализира успешно като професионалист. Разбирам и приемам отговорността, която ми е дадена. Вярвам, че ако следвам и оправдавам доверието, което ми е дадено, ще спечелим и аз, и фирмата, за която работя.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай