Кои фирми участват в надпреварата за Бяла – Велико Търново?

Кои фирми участват в надпреварата за Бяла – Велико Търново?
Публикация   06 Юни, 2025   /     akcent.bg   /     118

Някои от консорциумите са подали оферти по повече от една позиция, т.е. имат интерес да строят по-голямо парче от общото 60-километрово трасе

 

   Интересът към изграждането на участъка е голям, като редица доказани строителни компании, български и чуждестранни, са се обединили в консорциуми, за да подадат своите оферти. Няма нито една подадена оферта от самостоятелна компания. Най-вероятно това е свързано с изискванията за оборот, заложено в процедурата, както и това, че търгът не предвижда само строителство, но и изготвянето на технически проекти и процедирането на ПУП – ПП.

Прави впечатление, че някои от консорциумите са подали оферти по повече от една позиция, т.е. имат интерес да строят по-голямо парче от общото 60-километрово трасе.

   Така например добре известните „Джи Пи Груп“, „Трейс Груп Холд“ и „Виа-план“, обединени в консорциум, са подали оферти за всичките три подучастъка, т.е. те проявяват интерес в изграждането на цялото трасе. Двете компании отдавна участват заедно и в други пътни търгове, свързани с поддръжката на пътища в страната или строителство на жп проекти.

   Друг консорциум, който проявява широкообхватен интерес, е ДЗЗД „АМ Русе-Велико Търново-ИПБХ“. В него влизат „Инфра Експерт“, „Пътстрой ВДХ“, „Битумина ГМБХ – България“ и „Хидрострой“ на небезизвестния строителен бос Велико Желев. Те са подали оферти както за първия, така и за втория подучастък. Припомняме, че Желев строи части от магистрала „Хемус“. Другата компания в обединението – „Битумина ГмбХ-България“ – е част от фирмите, получила аванси за строителството по „Хемус“ и бе осветена от бившият вътрешен министър Бойко Рашков.

   Фирми около Велико Желев продължават да участват и в други търгове. Това показва продължаващо силно присъствие на Желев в строителния сектор, въпреки изявленията му от 2023 г. за преосмисляне на бизнеса в България след ареста му.

   Друга голяма строителна компания в България – ГБС – също е проявила интерес към поръчката. Нейни дъщерни компании – „ГБС –    Инфраструктурно Строителство“ и „ГБС Глобал Кънстръкшън“ – участват с оферта като част от консорциум ДЗЗД „Обход Вт“. В него влизат още компаниите „Пътинженеринг“, „Пътинженерингстрой-Т“ и „Пътни Строежи – Велико Търново“.

   Последните са свързани с Григор Иванов. По онова време той бе свързан с строителния бос Велико Желев, който до 2023 г. имаше дял в „Пътни строежи – Велико Търново“.

   Друго интересно обединение е „Геопам 2025“, с участници „Геострой“ „Пътстрой-92“, „Автомагистрали – Черно море“ и „Юксел“. То е подало оферта за втория подучастък. „Геострой“ бе избрана да строи междинната спирка на метрото в София между „Люлин“ и „Обеля“. Освен това през годините е участвала в модернизацията на различни обекти на НКЖИ, както и в строителството на лот 1 от скоростния път Видин – Ботевград. В последния обект „Геострой“ си партнираше с „Пътстрой-92“. Това партньорство продължи и по отношение на търгове за основните ремонти в страната.

   Другата компания – „Автомагистрали – Черно море“  построи един от лотовете на „Хемус“ (между Шумен и Търговище) и е сред компаниите, които  протестираха през 2021 г. за неизплатени средства за ремонта на магистрала „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha