Понеделник, 30 Декември 2024

Мария Габриел: 100 млрд. евро за проекти по Дунавската стратегия

Мария Габриел: 100 млрд. евро за проекти по Дунавската стратегия
Публикация   29 Септ, 2012   /     akcent.bg   /     621

Зам.-министърът по туризма Иво Маринов посочи създаването на туристическа марка „Дунав

Европейската комисия планира да пренасочи от други програми 100 милиарда евро за финансиране на проектите по Дунавската стратегия, съобщи в Свищов евродепутатката от ГЕРБ Мария Габриел. Като възможни посоки за реализация тя припомни възможностите за реконструкция и рехабилитация на пътищата и речните пристанища в регионите, осигуряването на целогодишната навигация и корабоплаване по цялото течение на река Дунав, развитието на транспортните и търговските връзки между страните по поречието на Дунав, както и проектите за опазване на въздуха, почвите и водите в региона.

„Според нея, най-важното е всеки регион да покаже, че има визия чрез какви проекти може да стане по-конкурентен, да даде нови възможности на бизнеса и малките предприятия, чрез което да осигури разкриването на нови работни места и да подобри живота на хората, за да ги задържи в родните им места.

В специално видеообръщение към участниците в дискусията началникът на отдел „Европейско транснационално и междурегионално сътрудничество" в Европейската комисия Колин Улф призова българските региони по Дунав сами да посочат важните проекти за развитието както на самите тях, така и на останалите региони по дунавското поречие. „Ясно е, че вие в България ще можете да се възползвате от по-добри мрежи, по-добри връзки и взаимоотношения с хората от тези региони. От своя страна те също искат да развият отношенията си с вас, за да разширите заедно хоризонтите си", подчерта Улф. Представителят на Европейската комисия потвърди, че се е уверил, че политиката и решенията относно финансирането по досегашните български проекти по Дунавската стратегия са направени по по-добър начин.

Зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков призова гражданските организации и местните власти активно да търсят партньори от останалите страни в Дунавския регион и да насочат усилията си към реализирането на проекти в сферите на туризма, научните изследвания и развитието на транспортните и търговски връзки между държавите по Дунав. „Насочете се към по-малко на брой проекти, но да са по-мащабни, да са видими и да са в полза на максимален брой хора", посъветва още зам.-министърът на регионалното развитие.

Като пример за особено значим и конкурентен проект по Дунавската стратегия зам.-министърът по туризма Иво Маринов посочи създаването на туристическа марка „Дунав" в 14-те страни по поречието. Маринов съобщи още, че през следващия месец в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма ще бъде създадено специално звено, което ще работи приоритетно с дунавските общини у нас и ще обработва проектни предложения по стратегията. Вече е в ход изпълнението на два такива проекта - единият е свързан с развиването на велотуризъм по поречието на реката и интегриране в международни велотрасета, а другият се нарича „По пътя на виното", съобщи зам.-министърът.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha