Срив в мрежата на мобилния оператор "Виваком" остави хиляди абонати без телефонна връзка и интернет тази сутрин за часове наред. Потребители от различни градове в страната се оплакаха, че не могат да провеждат обаждания. Чатботът в сайта на компанията също потвърди за проблеми с мобилната мрежа, но часове наред липсваше информация какъв е проблемът и кога ще бъде разрешен.
Едва към 12.30 часа пресслужбата на компанията разпространи съобщение, от което става ясно, че сривът е причинен от софтуерна актуализация на мобилната мрежа. "Работим по възможно най-бързото пълно отстраняване на техническите проблеми и възможно най-бързо възстановяване на услугите", казаха от "Виваком".
Заради неяснотата часове наред какво се случва, председателят на комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев гневно реагира в профила си във Фейсбук. "Този срив пряко засяга стотици хиляди потребители – частни лица, бизнеси, здравни заведения и спешни служби – в цялата страна. В съвременното дигитално общество мобилната свързаност не е привилегия, а основно право и жизненоважна необходимост", подчертава Добрев.
"Настоявам за спешна публична информация от страна на оператора относно причините за прекъсването, очакваното време за възстановяване и мерките, които се предприемат за недопускане на подобни случаи в бъдеще", пише още той.
По думите му Комисията по транспорт и съобщения в НС ще изисква официален доклад от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), която да извърши проверка по случая и да бъдат обсъдени допълнителни мерки за подобряване на механизмите за превенция и реакция при сривове в критичната комуникационна инфраструктура на страната.
"Събития като днешното показват ясно колко е важно да имаме ефективен контрол, навременна комуникация с обществото и висока степен на отговорност от страна на операторите. Гражданите заслужават бързи отговори, сигурност и защита на правото си на свързаност", категоричен е Добрев.
"Искрено се извиняваме за причиненото неудобство и работим приоритетно по пълното отстраняване на проблема и възможно най-бързо възстановяване на услугите", пишат от компанията, но не споменават нищо за евентуални обезщетения.
Припомняме, че "Виваком" едностранно от началото на февруари вдигна месечните вноски на всички свои абонати с 2-3 лв., като обясни, че причина за това са нарасналите разходи на компанията.
Комисията за регулиране на съобщенията следи случая, съобщиха оттам за БНР. След приключване на действията по отстраняване на инцидента, КРС ще започне анализ и проверка на "Виваком България". Резултатите от проверката ще бъде изпратени в Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай