Tesla отчете фрапиращи финансови резултати за първото тримесечие на 2025 г. Печалбата на американския автомобилен производител от януари до март се е сринала със 71%, като компанията е спечелила 409 милиона долара в сравнение с 1,4 милиарда долара през същия период на миналата година. Акциите на компанията са загубили близо 40% от стойността си от януари насам.
Промяната около Tesla, някога перла в короната на либералните американци, е впечатляваща и без съмнение е свързана с поведението на нейния основател Илон Мъск през последната година, коментират анализаторите, цитирани от “Ройтерс” и “Блумбърг”.
Компанията продаде огромни количества електрифицирани превозни средства на технологични и екологични потребители и до голяма степен има основна заслуга за повишаването на популярността на електромобилите, които представляват над 9% от продажбите на нови превозни средства в САЩ годишно.
Но главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск оттогава рязко смени своята политическа ориентация, харчейки милиони за кампанията на президента Доналд Тръмп и подкрепяйки крайнодесни кандидати в Европа. Това отблъсна много от прогресивните и центристки купувачи, които някога се редяха на опашка за Tesla, коментират финансовите издания.
Гневните потребители отговориха с масови протести пред офисите на Tesla. И продажбите спаднаха.
Tesla Takedown, организация, която се застъпва за правата на свобода на словото по време на протестите срещу дилърите, отбеляза като своя победа спада на приходите и продажбите.
„Днешният отчет за печалбите изпраща много ясно послание: масовият натиск на Tesla Takedown започва да удря Tesla там, където боли. Компанията удари дъното“, казаха от организацията.
Въпреки удара Tesla остава най-продаваната марка за електромобили в САЩ и най-скъпият производител на автомобили в света по пазарна капитализация. Но инвеститорите се притесняват, че Мъск губи фокуса си върху това, което направи Tesla мощен гигант: изграждането на иновативни превозни средства.
Най-продаваните модели на Tesla – Model Y и Model 3 – наскоро бяха обновени. Cybertruck, който стартира в края на 2023 г., бързо се превърна в най-продавания електрически пикап в САЩ. Но моделната гама остарява. Глобални конкуренти, включително китайските марки BYD, NIO, XPeng и Zeekr, масово надградиха капацитета на батериите и интериорните си технологии. BYD току-що пусна кола, за която твърди, че може да зарежда батерията за една трета от времето, необходимо на Tesla. Hyundai и Kia предлагат по-ниски начални цени от Model Y.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай