Събота, 19 Април 2025

Синдикат ,,Образование,, към КТ ,,Подкрепа,, : Отсъствията по ,,семейни причини,, да се намалят наполовина

Синдикат ,,Образование,, към КТ ,,Подкрепа,, : Отсъствията по ,,семейни причини,, да се намалят наполовина
Публикация   09 Апр, 2025   /      Текст и снимки: Румен НИКОЛАЕВ   /     405

Д-р Юлиян Петров: Зависимостите са един огромен проблем, с който трябва да се борим постоянно, а не кампанийно

Синдикат „Образование” организира днес в Русе в аулата на ПГ по механотехника „Академия за образователни лидери”. Участие взе и началникът на РУО д-р Росица Георгиева.

  В първата част на срещата бяха коментирани актуалните политики, промените в тях, най-актуалната реакция на МОН. Последва обучение в лидерство, екипна работа, което представлява една квалификация за педагогически специалисти.

  Много промени, не престават... От 1992 година до днес независимо от всички тях виждаме, че резултатите не са радващи. Не смятате ли, че затова голяма вина има флиртътна системата с родители и ученици.

Синдикат „Образование” десетки години изследва тази релация с другите участници в образованието, с родителите да почнем. Те са една много важна част, но трябва да изпълняват добре своята мисия „Родител”, да помагат, да партнират и... може би да моделират по-малко. Да вземем дискутираната в момента тема за отсъствията на учениците. Преди година се даде възможност родителите безусловно да използват 15 дни по домашни причини. Това от своя страна това доведе до по-малко ефективно учебно време. Очакваме по-добри резултати, но 15 дни не са никак малко. Ако към тях насложим едно 10 дни за болнични, както и часове и дни на 30-35 процента занимания на учениците по спортове и др. Интереси, те отсъстват. Отиват на състезания, участват в различни форуми, което е чудесно... Но така вече се получават почти два месеца отсъствие от ефективното учебно време. А това естествено влияе негативно на резултата. Предлагаме да се редуцират тези дни наполовина, за да се увеличи ефективното учебно време.

   В контекста на предмета „Добродетели и религия”, което МОН предлага- ние поддържаме тази идея. Ако от 1-ви клас започнем да изучаваме добродетели, учебен час, но без оценка, това ще помогне нашите деца да имат една правилна оценка към ценностната система, да знаят кое е добро, кое- не е, кое е забранено... И вече да градят тези ценности по най -правилния начин.

  От 2 години и половина в Русе работи Инициатива „Независими от зависимости”. Проблемът с наркотците в училище става все по-сериозен. Правят се различни кампании, харчат се пари по различни проекти... Не е ли време в училище да се обърне нужното внимание и контрол, за да бъде намален този риск?

  Безспорно това е един огромен проблем, който няма как една образователна институция или няколко да го решат. Престои да бъде представена Национална програма, насочена към решаване на проблемите със зависимостите.  Предлагали сме всеки един училищен двор със Закон, да се минимизира възможността в училищните дворове това да се случва. Но това не се случва, трудно е за овладяване, полицията не се намесва... А знаем държави, в които не само училищните дворове, а и парковете се заключват след определен час...

   Всичко това не трябва да бъде кампания, а да се говори и прави постоянно. Защото сега виждаме, че противодействието е по-скоро кампанийно.



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha

Прочети още