Товарни автомобили мамят толсистемата като прикриват номерата си. Екип на БНТ сам се увери и засече множество варианти, с които може да се избегне контролът на системата.
Ръководството на толсистемата е наясно с повечето измами и признава, че успяват да санкционират едва 30 процента от нарушителите.
Те са тези, които са най-отговорни за рушенето на пътищата ни. Затова и толтаксите за товарните камиони справедливо са най-високи.
Съобразяват се с тонажа, изминатото разстояние и екокатегорията им. Но оказва се много от тях са намерили начин как да мамят толсистемата.
За час на "Тракия", на изхода на София, успяваме да засечем целия спектър от устройства, които прикриват регистрационните им номера от контролните камери.
Като тази стойка за монтиране на допълнителни лед фарове, която и без тях стои като козирка над номера.
"Този е много брутален. Има двойно - и бар, и лампа. Виждате нощна снимка - колко е качествена. Но този няма как - просто брутално е скрит номерът", заяви проф. Олег Асенов, директор на "Национално толуправление".
Следващият не е сложил приспособление, но е напъхал номера си в ниша на предната броня така че можем само да гадаем за номера му.
Не успяхме да изненадаме никого в толуправлението, посрещнаха ни с конкурентна колекция от приспособления за прикриване на номера.
Знаят, че и повечето може да се открият и купят съвсем легално в интернет. Очевидно тази схема за измами избуява и се развива отдавна.
Лесно е - контролните камери трябва да видят номера, за да засекът дали камионът е с платена такса. Но тук ни убеждават, че са намерили начини да се справят с измамите.
"От средата на февруари направихме анализ и прилагаме изцяло нов сценарий за борба точно с тези, което е разработено върху мобилни средства за правоприлагане, а не само върху стационарни. Работим съвместно с органите на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" и "Пътна полиция", каза още проф. Олег Асенов, директор на "Национално толуправление".
Толсистемата разчита на акции на съвместни мобилни екипи. За краткото време, в което работят, са сметнали, че нивата на постъпленията им са се изравнили с тези от миналата година. Друг е въпросът дали този контрол е достатъчно ефективен и кой допуска тировете да се движат с прикрити номера.
Коментари
Все още няма коментари!
Коментирай