Вторник, 4 Март 2025

В Световния ден за борба със затлъстяването: 32% от българските първокласници са с наднормено тегло, всяко четвърто дете не спортува

В Световния ден за борба със затлъстяването: 
32% от българските първокласници са с наднормено тегло, всяко четвърто дете не спортува
Публикация   04 Март, 2025   /     akcent.bg   /     83

Кампанията „Първата крачка към твоето здраве“ с личен пример и вдъхнови зрителите от различни поколения да живеят активно

Децата в България страдат под товара на излишните килограми точно както и възрастните, стана ясно в Световния ден за борба със затлъстяването, 4 март. Близо 32%  от първокласниците у нас са с наднормено тегло, а 20 на сто  - с централно затлъстяване. Всяко второ дете консумира по-често от три дни седмично храни и напитки със захар, всяко трето прекарва над 2 часа дневно пред екраните, а всяко четвърто не спортува извън училище.

   Проучването обхваща над 15 000 деца за период от 15 години, а тревожната статистика съобщи проф. д-р Веселка Дулева от Националния център по обществено здраве. „В бъдеще тези деца вероятно ще имат проблем със сърдечно-съдовите заболявания и диабета. Когато родителите са със затлъстяване, рискът за най-малките е много висок. Важно е да се инвестира повече в информирането на възрастните и в здравното образование в училище“, каза тя.

   Проблемът със затлъстяването засяга различни поколения и провокира кампанията „Първата крачка към твоето здраве“ на bTV Media Group, която адресира важната тема за физическата активност, здравословното хранене и психичното благополучие. Само за месец инициативата, която е част от социалната платформа на медиата „Добрият пример“, даде думата на десетки експерти, обхвана огромен брой теми и насърчи българите, независимо от възрастта им, да променят начина си на живот чрез малки, но решителни и устойчиви стъпки. 

   Лицата на телевизията също се включиха в кампанията с вдъхновяващи лични послания и пример. „Не отлагайте повече, направете първата крачка! Тренировките влияят не само на външния ни вид, но и на здравето ни. То зависи от много фактори и не бива да пренебрегваме нито един от тях“, каза Златимир Йочев. „Първата крачка към здравето е да се вслушаме в тялото си и неговите нужди“, допълни Светослав Иванов. Натали Трифонова, Петър Бакърджиев, Николета Маданска, Станислава Цалова и Неделя Щонова припомниха, че никога не е късно за промяна на старите навици и че дисциплината носи не само резултати, но и удовлетворение. За да даде личен пример Златимир Йочев увеличи приема на вода, Петър Дочев се кали в ледена река, Оля Малинова стартира режим с треньор, Митьо Маринов влезе в залата за кросфит с ултрамаратонеца Краси Георгиев, а Бесте Сабри взе уроци по танци.

   В рамките на кампанията „Първата крачка към твоето здраве“ доказани експерти дадоха полезна и достъпна информация за правилното хранене, физическата активност и  превенцията в „Тази сутрин“, „Преди обед“, Светът на здравето“ и „Тази събота и неделя“, а информацията беше допълнена от статии, анкети, интервюта и лични истории в тв, радио и дигиталните канали на bTV, както и в специализирания сайт svetatnazdraveto.bg. Ендокринологът доц. Явор Асьов посочи къде се намира България на „картата на затлъстяването“, а проф. Милена Георгиева от Института по молекулярна биология към БАН обясни как стресът и безсънието влияят на клетъчно ниво. Психолозите Младен Владимиров и Детелина Стаменова, и треньорите Сами Хосни, Инес Субашка и Иван Георгиев предоставиха ценни практически съвети как да променим гледната си точка към храненето и движението. Бившият министър на образованието Сергей Игнатов и клиничният диетолог Дерйа Хюсеин от риалити феномена „Живот на кантар“ напомниха, че затлъстяването не е само личен, а и обществен проблем, който може да бъде решен само с общи усилия.

      Повече от 10 години bTV Media Group интегрира социалната отговорност в своя управленски модел, подкрепя средногодишно над 40 социални кампании в допълнение към собствените си инициативи и потвърждава ангажимента си чрез информационните си канали и ресурси. Медийната група активно насърчава компаниите, организациите и институциите да предприемат действия, които оказват положително влияние върху обществото.

 



Коментари

Все още няма коментари!

Коментирай

   captcha